
Nu har vi avverkat en låt med Tina och 2 bingospel. Det ena var "Inbjudan till Bohuslän" med Tina Ahlin på munspel. Gitarr-Olle hängde in spontant "avista" i sista stund. Kul.
Nu har vi en timmes break innan nästa Tina-låt...så vi kollar hockey. Jä.

Jag heter Mattias Bylund, 41 år från Göteborg. Här bloggar jag om musikdelen av mitt liv...
Nu har vi repat med Tina Ahlin. Jag spelar Wurre å Flygel...hon spelar Rhodes å Dragspel. Åsså munspel förstås. Det blir ett spelglatt program detta! :-)
Direkt när vi började rigga instrumenten kändes det att det var VARMT...och när vi började spela var det OLIDGLIGT. Wow. Svårt att koncentrera sig när det rinner i ögonen. Usch.
Dom har smyckat ut scenen med blommor...kolla vad fint det är runt gitarrpedalbordet ;-)
Jag var med i Soundtrade och la grunder på 4 låtar till detta album...
Åkte ut på landet och repade med Mats J inför Fuzz guitar show. WOW vilka låtar...och WOW vad han spelar. Åsså e det Bas-Berra på bas dårå...jajjamännsan. Det blir verkligen guitar show. Jättekul. Peder spelar trumma. Jag å Berra å Peder kallar vår kompsektion för 44/30...kan nån lista ut var det namnet kommer ifrån? :-)
Grymt skön bag på bingot ikväll. Bingolåtarna kändes sköna...och Sylvias framträdande var bland det trevligaste jag varit med om i TV. Hon var fantastisk - och i sändning fick vi till en grymt skön version av låten "Rio de Janeiro blue". Lite komiskt att kvällens trummis faktiskt bor i Brasilien halva året..! :-)
Nu e soundcheck och bildrep genomfört i dagens Bingolotto...det blir dubbla "riggar" för mig idag. Rhodeset står på ett podie för Sylvia Vrethammars låt - och P200 står på andra sidan scenen för Bingomusiken. Använder det pianot som tangentbord - för Nord Staget står bredvid scenen och låter upright-piano - det är Djangobagen idag igen - fast denna gång med Steve Erikssons egna låtar. Grymt bra. Jä.
Under mitt orgelsolo i "Sweet home Chicago" när bandet kommer ner och lyfter upp min synt i luften så åkte telekablarna ur...men det var grymt skön feeling på konserten överlag.
Alles gut. Jag hade glömt stora delar av Himlaväsens "scen-kostym"...nödlösning utan kavaj och med Foppa-tofflor...ajajaj...så jag såg lite konstig ut...får fixa lite inför morgondagens gig. Kvällens konsert började inte förrän 22...så det blev ganska sent. Kom hem nu vid 01:30.
Ikväll har vi premiär på Christer Sjögrens jubiléums-konsert i Södertälje.
Nu på kvällen la jag körer med Anna på filmmusiklåten som vi håller på med...det är visst deadline imorrn... :-) Som vanligt gjorde vi inspelningen i vardagsrummet när barnen somnat... :-)
Åkte runt och hämtade upp saker...Trummor i Mikos studio, Syntar som stått på Storan...Congas i bunkern...och sen åkte vi till Gothia och bar in allt till repokalen i Svenska Mässan som vi ska repa i på måndagen.
Han tryckte upp 10 kopior av alla kompnoter. SKÖNT. Nu e DET i hamn jallafall. Jag arrar vidare på blåset. Det är ju ett helt dygn kvar... :-)
Vid 12 åkte jag och hämtade upp basist vid tåget. Satt faktiskt och tankade över CD-skivorna från Christer-repen till MacBooken i bilen. Vi åkte till Mikos trumstudio och spelade in grunder på en låt som ska avsluta en svensk storfilm. Kul.
Dagen inleddes med några sista blåsarr...innan jag skickade ner hela pdf-mappen till tryckeriet. Kolla vad många papper det blev inklusive allt..?! :-)
Sen hämtade jag upp syntar på Bingolotto.
Tog även en sväng till studion i Högsbo och hämtade en Triton och "Christer Sjögren-pärmarna" som innehåller musikernas anteckningar från förra turnén.

Åkte å köpte ett begagnat P200-piano. Vill spela på ett sånt live - för att MIDI-volym och intern-volym är så basic och bra i det pianot. De nyare Yamaha-pianona har ju den där runda ratten som känns lite "musikaffär" och MIDI-styrningen blir lite för komplex för mitt ändamål. Jag vill bara ha en pad-synt inkopplad - och kunna styra volymen från "data entry" :-)
Detta gjorde att mitt CP-300 i studion "frigjordes" - och eftersom det följde med ett "hemmastativ" till P200 så gjorde jag en rokad. P200 dumpade jag i studion - åsså tog jag hem CP-300 och stativet.