onsdag, april 30, 2008

Valborg

Som traditionen kräver så åkte vi till Trädgårdsföreningen och lyssnade på körer och orkestrar som framträder där varje valborg. Körerna hade fått bättre förstärkt sound om var och en i kören hade fått varsin megafon och sjungit genom. Jaja.

Returnerade en hyrvideo som var 9 dagar försenad...det kostade 360 sa han...men "prutade" till 200. Kul.

Nu på kvällen har jag åkt till Fristad norr om Borås och riggat för Himlväsen-konsert som stundar ikväll. Såhär ser det ut inför kvällens konsert:

tisdag, april 29, 2008

Kvälls-mailning

Mailade just iväg kompskissen på Anders Johanssons "If it's all I ever do" för typ 28:e gången. Det är en massa brudpar som vill ha den på sin vigsel - och den verkar inte finnas med i nån vispop...hehe.

...åsså kollar jag in lite låtar inför lördagens Bingolotto...jag ska spela lite bingomusik och kanske förekomma på scenen med Sylvia Vrethammar...vi får väl se :-)

Städningen fortsätter...

Åkte och hade ett möte ang Julskivan mitt på dan idag...sen fortsatte jag med lite redigering i studion - samt städade klart...nu e sladdarna _ganska_ organiserade - och alla syntarna e inkopplade i O1V-mixern. Jä.

Städ-morgon!

Idag hade vi städmorgon i vår studiovåning - Loftet som vi kallar oss. Uj vad mycket bråte som kunde stuvas undan/slängas. Har även fått bort en massa junk från mitt rum. Lesliet åkte in i ett förvaringshörn... :-)

måndag, april 28, 2008

Försöker ha lediga dagar...

...men efter en dag i Slottsskogen jag hämtade min bil hos trumpetaren och satte mig i Högsbo och redigerade sång/la pad på en låt till Julskivan som jag håller på att producera...den ska presenteras för artisten/duettsångaren imorgon...så jag fixade lite. Gött.

söndag, april 27, 2008

"Korg-kompensation"

På X2000 hem idag var det fel på "Korg-kompensationen" - så vi susade fram i 200km/h och kompenserade kurv-krängningarna med ryggen och nacken istället. Skönt. Jätteskönt.

Tog en trevlig eftermiddag på Liseberg. Jä.

lördag, april 26, 2008

Gött gig

Typ 3000 pers i arenan. Allt flöt på perfekt. Skööönt. Nu ska vi rigga in alla syntar i min bil - så ska Trumpetaren köra hem till Göteborg med grejerna redan ikväll. Kul för honom. Inte. ;-)

Axa arena

Ikväll har vi premiär på Christer Sjögrens jubiléums-konsert i Södertälje.


Dom har riggat en GRYM scen i Axa Arena...och dagens repetitioner flyter på fint. Detta blir pampigt..! :-)


Jag spelar GT2-flygel kompletterad med mitt rack. Samma rigg som när vi gjorde Kyrko-turnén med Christer i höstas. Musiken känns grymt safe - och stageningen börjar ta form. I konsertstarten har jag en liten introsnutt i Macbooken, och jag kör även en trumloop från den i Sonja Aldéns "För att du finns". (Hon e gästartist)

fredag, april 25, 2008

Uppladdning för premiär

Tog bilen i gryningen och körde till Stockholm. Åkte på en 15 km/h-fortkörning i Linköping. Min FÖRSTA efter att ha haft körkort i 20 år! Stort.

Kl 14 hade vi möte på Baluba inför Christer Sjögrens jubiléums-show som har premiär 18 september. Låtlistan börjar bli klar! :-)

Checkade in på Skogshöjd i Södertälje där vi hade ett kör-rep på mitt hotellrum...

Allt e redo inför Christers första jubiléums-konsert i Axa sportcenter imorgon *drumroll*

torsdag, april 24, 2008

Diversetorsdag

Åkte ut en sväng till Öckerö mitt på dan och hade ett möte inför inspelningarna av en rockbands-skola-CD.

Nu på kvällen la jag körer med Anna på filmmusiklåten som vi håller på med...det är visst deadline imorrn... :-) Som vanligt gjorde vi inspelningen i vardagsrummet när barnen somnat... :-)

Köpte just Charlotte Perellis nya platta på iTunes. Vill bara låta meddela att jag är JätteJätteJätte-nöjd med stråket på "Slowly"...den blev verkligen kanon. Cred till Henrik Wikström som skrivit mycket av linesen i stråket. Från sticket å framåt e den verkligen helt grym. Kul. På de andra låtarna är inte stråket så starkt mixat - men det är förstås kul att vara med på "Hero".

onsdag, april 23, 2008

Himlaväsen-rep

Dagen avslutades med ett Himlaväsen-rep. Vi ska spela i Fristad och Halmstad nästa vecka. Jä.

När jag började med Himlaväsen 1995 var min rigg P100 med TX7 samt CX3-orgel med Leslie 760. Idag hade jag en Compact på axeln när jag åkte till repet. Skönt att utvecklingen gått framåt.

Jobba hemma

Det var LÄNGE sen jag hade en dag som denna. Jag sitter hemma och betalar räkningar och fakturerar...åsså spelar jag in lite piano på diverse saker med Compacten. HELT grymt att den låter så bra. Har bounceat om filmmusiklåten från igår med Compact-uprightet...uj vad fint. Har ändrat på ETT ackord som råkade bli lite förändrat i vår version av låten...

Musik i öst

Hade ett snabbt möte med trumpetaren inför lördagens Christer-gig. Allt e på bana...

tisdag, april 22, 2008

Svårt att komma igång

Var tvungen att redigera en CD med inspelningen från Christer-repet. Skickade iväg ett par CD-skivor...och åkte sedan å hämtade grejerna från gårdagskvällen på hotell Gothia. Nu har jag suttit i studion i 7 timmar...och det går långsamt framåt. Jag redigerar stråk och har spelat in keys på en filmmusiklåt...halveffektiv dag...men det blir fint.

måndag, april 21, 2008

Företagsgig

Nu har vi spelat...det blev jättebra. Niklas Andersson, Åsa Fång, Sofia Källgren och 3 ur Mamma Mia. Jä.

När jag hade bytt om nu och kom tillbaka in på scenen så var det rodd-kaos där...så mina grejer var nerplockade i beståndsdelar...alla rack-kablar var ut-ryckta och ihoptejpade...jaja...kanske bra att bli _tvungen_ att röja lite i racket :-)

Nu e scenen klar...


...och vi har soundcheckat. Hämtade P200 i studion imorse. Grymt vad jag gillar det pianot!

Just nu e det genomdrag av showen...vi har hållit på i 4 timmar...

söndag, april 20, 2008

Repa repa repa

Nu e repen igång...vi har ställt upp oss ungefär som vi kommer att stå placerade på gigget. Allt flyter på bra. Jag har skrivit blåset trestämmigt på ett system...och det funkar kanon. Skönt!


Här är en bild på scenen...under uppbyggnad:

lördag, april 19, 2008

Lördagsrodd!

Det är inte så ofta jag e spel-ledig sent en lördagkväll - men ändå roddar! :-)

Åkte runt och hämtade upp saker...Trummor i Mikos studio, Syntar som stått på Storan...Congas i bunkern...och sen åkte vi till Gothia och bar in allt till repokalen i Svenska Mässan som vi ska repa i på måndagen.




Jag lyckades få CM att sluta mitt i en låt i pianobaren genom att vinka med ett syntstativ... :-)
...och det var en grymt hjälpsam vakt! :-)




Kopiering på en lördag?

Insåg i morse problemet med att söndagens rep är på just en söndag.

Jag brukar ju kopiera noterna i sista stund. Det går ju inte söndagmorgon...och idag är det lördag...ajajaj.

Jag ringde mitt vanliga tryckeri på chans - och det råkade faktiskt vara en snubbe som lördagsjobbade! :-)

Han tryckte upp 10 kopior av alla kompnoter. SKÖNT. Nu e DET i hamn jallafall. Jag arrar vidare på blåset. Det är ju ett helt dygn kvar... :-)

fredag, april 18, 2008

Stråkdag

Satte igång i ottan att skriva 3 stråkarr. 2 till filmmusik samt en fin ballad. En av filmmusiklåtarna kom med FTP vid 11...så det var snabba ryck.

Vid 13 spelade vi in stråk. Det flöt på fint - och jag levererade ett av arren direkt nu på eftermiddagen. De andra får jag "spara" för lite redigering nästa vecka.

Nu sitter jag och arrar vidare inför det kommande företagsgigget...