Som vanligt innehåller juletiden många "arbetstillfällen"...och i år ska jag samköra 3 produktioner...vilket är väldigt trevligt. Intresseklubben presenterar här mitt schema för nov-dec:
November:
17 Tammsvik; Rep Stjärnjul
18 Göteborg; Bingolotto med Christer Sjögren, Lotta Engberg & Gunhild Carling
19 Kalmar; Rep Christer Sjögrens julshow
20 Kalmar; Rep Christer Sjögrens julshow
21 Kalmar; GenRep Christer Sjögrens julshow
22 Kalmar; Premiär Christer Sjögrens julshow
23 Norrköping; Christer Sjögrens julshow
24 Malmö; Christer Sjögrens julshow
25 Göteborg; Bingolotto
26 Ledig
27 Eksjö; Christer Sjögrens julshow
28 Kristianstad; Christer Sjögrens julshow
29 Halmstad; Christer Sjögrens julshow
30 Jönköping; Christer Sjögrens julshow
December:
1 Karlstad; Christer Sjögrens julshow
2 Göteborg; Bingolotto
3 Göteborg; Inspelning av div Bingolotto-inslag
3 Göteborg; Christer Sjögrens julshow
4 Linköping; Christer Sjögrens julshow
5 Örebro; Christer Sjögrens julshow
6 Stockholm; Rep Stjärnjul
7 Stockholm; GenRep Stjärnjul
8 Stockholm; Stjärnjul 2 föreställningar (med Anna Sahlene och The Moniker)
9 Göteborg; Bingolotto med Arvingarna
10 Bingolottoinspelning & Stråksession
11 Västerås; Christer Sjögrens julshow
12 Stockholm; Företagsgig med Gunhild Carling
12 Stockholm; Christer Sjögrens julshow
13 Skien (Norge); Christer Sjögrens julshow
14 Stockholm; Stjärnjul
15 Stockholm; Stjärnjul (2 föreställningar)
16 Göteborg; Bingolotto
17 Ledig
18 Gävle; Christer Sjögrens julshow
19 Sundsvall; Christer Sjögrens julshow
20 Umeå; Christer Sjögrens julshow
21 Skellefteå; Christer Sjögrens julshow
22 Resdag/Uppesittar-arrangering
23 Bingolottos Uppesittarkväll
24 Julafton
Jag heter Mattias Bylund, 41 år från Göteborg. Här bloggar jag om musikdelen av mitt liv...
fredag, november 16, 2012
söndag, september 09, 2012
Bingolotto
I kvällens Bingolotto spelade jag bara Bingomusik; för att det skulle bli lite glammigare kallade jag in Tomas Jonsson som spelade sköna melodier på sin tenorsax...Jä.
lördag, september 08, 2012
Linda Pritchard på företagsfest
Idag har jag hållt i kompbandet på en företagsfest på Posthotellet i Göteborg. Linda Pritchard sjöng som vanligt GRYYYYYMT...och det var jättekul att spela. Jä.
fredag, september 07, 2012
Volvo-event med Cotton club
Volvo hade en lastbilspresentation i dagarna 3 i Scandinavium. Den sista dagen hoppade jag in med eventets husband Cotton club. Joe Labero uppträdde, Ulrika Eriksson & Peter Apelgren var programledare - och vi kompade September.
Skön grej också att kompa en lindanserska medan hon gick uppe i Scandinaviums tak.
Eftersom jag var vikarie spelade jag inte på min egen rigg - men det var grymt bra med ett P250 och en MoX6...åsså skötte jag backtracks på en MacBook.
(Bilderna är tagna av Mathias Otterberg...Jä)
måndag, september 03, 2012
Undervisnings-skivor
Förra veckan la vi grunder på över 90 låtar till olika undervisningsskivor för Musikskolan.se.
Denna vecka sorterar jag filer, mixar - och ser till att det läggs sång och gitarrer. Levereras till helgen. Myyyyycket att hålla reda på - men det blir fint..! :-)
Denna vecka sorterar jag filer, mixar - och ser till att det läggs sång och gitarrer. Levereras till helgen. Myyyyycket att hålla reda på - men det blir fint..! :-)
söndag, september 02, 2012
Sten & Stanley
Skönt dansbandsdrag i bingot ikväll. Torparvisan bl.a. Jag och Per Strandberg hängde in i Sten & Stanley. Jä.
måndag, augusti 27, 2012
Mix Megapol med Andreas Weise
söndag, augusti 26, 2012
Andreas Weise i Bingolotto
Vi spelade 2 låtar med Andreas. Här är hans nya singel Something beautiful:
tisdag, augusti 21, 2012
söndag, augusti 19, 2012
Bingolotto 19 augusti
Direkt hemkommen från USA var det dags för Bingolotto igen. Denna söndag var det Nanne & Bröderna Rongedal som gällde. Kul!
tisdag, augusti 14, 2012
Arrival from Sweden - The music of ABBA
Under sommaren har jag turnerat med ett ABBA-tribute-band som heter Arrival.
För att "bli" 70-tals-Benny-Andersson så har jag haft på mig vita glansiga kläder med guldrevärer, peruk och linser på spelningarna...hehe.
Min utrustning har varit Yamaha-piano med stativ "på plats". Sen hängde jag på min egen utrustning som var Motif-rack (för pianon), MicroX (för Abbas syntsound) samt MacBooken med "Mamma Mia", "Does your mother know" och "Chiquitita"-samplingar i en EXS (Logic).
Eftersom det var svårt att lära in 30 ABBA-låtar utantill så hade jag med mig en iPad med stativ som jag kollade kompskisser genom ForScore. Har funkat jättebra!
Vi spelade 25 städer på 48 dagar. På de lediga dagarna kunde jag ha lite "semester" och uppleva bl.a New Orleans, San Francisco, New York, Washington DC, Los Angeles mm.
Här är en bild på percussionisten Micke Andersson å mig...i scenkläderna...haha. I bakgrunden syns Vicky - som ligger bakom hela bandet - och "är" Anne-Frid. Jä.
Vår sista spelning var i Woodland Hills i norra L.A. Väldigt kul att någon videofilmade nästan hela gigget och la upp det på YouTube...här är länkar..! :-)
S.O.S
Knowing me, knowing you
Waterloo
Mamma Mia
The winner takes it all
The name of the game
Money money
...Åsså den avslutande Dancing queen - där det blev publikkaos i slutet... :-)
...samt en video från soundchecket då det var 42,9 grader varmt:
För att "bli" 70-tals-Benny-Andersson så har jag haft på mig vita glansiga kläder med guldrevärer, peruk och linser på spelningarna...hehe.
Min utrustning har varit Yamaha-piano med stativ "på plats". Sen hängde jag på min egen utrustning som var Motif-rack (för pianon), MicroX (för Abbas syntsound) samt MacBooken med "Mamma Mia", "Does your mother know" och "Chiquitita"-samplingar i en EXS (Logic).
Eftersom det var svårt att lära in 30 ABBA-låtar utantill så hade jag med mig en iPad med stativ som jag kollade kompskisser genom ForScore. Har funkat jättebra!
Vi spelade 25 städer på 48 dagar. På de lediga dagarna kunde jag ha lite "semester" och uppleva bl.a New Orleans, San Francisco, New York, Washington DC, Los Angeles mm.
Här är en bild på percussionisten Micke Andersson å mig...i scenkläderna...haha. I bakgrunden syns Vicky - som ligger bakom hela bandet - och "är" Anne-Frid. Jä.
Vår sista spelning var i Woodland Hills i norra L.A. Väldigt kul att någon videofilmade nästan hela gigget och la upp det på YouTube...här är länkar..! :-)
S.O.S
Knowing me, knowing you
Waterloo
Mamma Mia
The winner takes it all
The name of the game
Money money
...Åsså den avslutande Dancing queen - där det blev publikkaos i slutet... :-)
...samt en video från soundchecket då det var 42,9 grader varmt:
söndag, juni 03, 2012
söndag, maj 27, 2012
tisdag, maj 15, 2012
Flunsans 30-årsjubiléum
Denna tisdag var det 30-årsjubiléum för Flunsåsparkens verksamhet. Vi kompade Sonja Aldén och Erik Gullbransson. Sonjas låtar passar så bra med cello; så kvällen till ära tog vi med en cellist i bandet :-) Tyvärr var det lite regnigt; men Sonjas låtar värmde..!
måndag, maj 07, 2012
Cookies N beans i Bingolotto
Gårdagens bingo hade Cookies N beans som musikgäster. Det är inte så mycket klaviaturer på deras låtar - men dom lät mig fara fram bäst jag vill om jag höll mig "in the style" - så det var jättekul. Det "viktigaste" var en tubular-bell i 2:a versen i "Tomorrow's such a long time away"...hehe. Schysst att formerna är lite oregelbundna också..!
VILKA grymma tjejer. Fantastiskt kul när vi får hänga på ett koncept där "soundet" och körerna och allt det där redan finns - åsså bara spela på det å ha kul. Grym söndag!
VILKA grymma tjejer. Fantastiskt kul när vi får hänga på ett koncept där "soundet" och körerna och allt det där redan finns - åsså bara spela på det å ha kul. Grym söndag!
lördag, april 28, 2012
Rydell & Quick
För ungefär ett år sen spelade jag in syntar på hela Rydell & Quicks nya album här hemma i min källarstudio. Nu har dom proddat klart - och jag fick vara med å spela på releasen av "ROADTRIP" på Cafe Opera förra veckan.
Den nya singeln heter "Life is just a dream" där jag gjort stråk också. Jag glimtar tillockmed till i videon (inspelad i Studio Bohus)... :-)
Den nya singeln heter "Life is just a dream" där jag gjort stråk också. Jag glimtar tillockmed till i videon (inspelad i Studio Bohus)... :-)
onsdag, april 25, 2012
Lillasyster - "Total panik"
Lillasyster har ju släppt sin tredje skiva som heter just "3".
Den nya singeln (med en fantastisk text!!!) är "Total panik" - å där har jag gjort stråket.
Paolo addade grymma syntar så det blev ett MAXAT intro...jäää.
Den nya singeln (med en fantastisk text!!!) är "Total panik" - å där har jag gjort stråket.
Paolo addade grymma syntar så det blev ett MAXAT intro...jäää.
måndag, april 23, 2012
Rasmus Seebach
Denna söndagen gästade Rasmus Seebach oss i Bingolotto.
Det har varit lite fram och tillbaka hur vi skulle köra låtarna (live eller inte), men det slutade med att allt blev live..! :-)
Hans stora hit från ett par år tillbaka e ju "Natteravn" - den körde vi i en ganska akustisk version (skulle först bara varit ackegura... :-)
...och hans nya singel "Sirenerne" spelade vi med lite syntar & körer på backtracks. Pianot å synten spelar jag förstås live. Husbandets basist Micke är i Kina just nu och spelar med Robert Wells - så vår gitarrist Perra tog basen istället..! :-)
Hans stora hit från ett par år tillbaka e ju "Natteravn" - den körde vi i en ganska akustisk version (skulle först bara varit ackegura... :-)
...och hans nya singel "Sirenerne" spelade vi med lite syntar & körer på backtracks. Pianot å synten spelar jag förstås live. Husbandets basist Micke är i Kina just nu och spelar med Robert Wells - så vår gitarrist Perra tog basen istället..! :-)
onsdag, april 18, 2012
One direction - I wish
Tänkte att jag måste ju skriva att jag gjort stråk (och piano) på en av låtarna som ligger på "One directions" platta som ju toppar Billboard-200 just nu. Jä.
onsdag, april 11, 2012
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)





