lördag, september 29, 2007

Rättviks kyrka

Klassisk mark..."Carola & Per-Erik i Rättviks kyrka" är ju en klassiker...så det var med vördnad jag inledde soundcheck med att spela "Step by step" på pianot... ;-)

Lokalen gjorde att Sonja fick feeling att köra en ballad istället för "Här står jag"...så jag gjorde en snabb kompskiss.

Gigget blev jättelyckat - och det funkade att spela på den trånga ytan som erbjöds...trots att trummorna fick stå inne i koret...och gitarristen placerades backom PA-stacken och vidare bakom monitorteknikern...hehe. Jaja. Sonjas nya låt kändes kanon i denna lokalitet.

Dagens citat från Falukuriren (Dalarnas Tidningar): "Klockrent! Visst kommer det mycket folk till kyrkan. Bara kyrkorummet utnyttjas som det gjordes igår kväll. Christer Sjögrens konsert inleddes med låten Halleluja. Först piano. Sedan byggdes kompet upp via cymbaler och bas samtidigt som kyrkans arkitektur visade vilken härlig akustik Guds hus har."

Åsså Dalademokraten: "Jag har inte varit något fan av Christer Sjögren tidigare men i det här sammanhanget, med den kristna tio-i-topplistan på repetoraren, är han oslagbar idag. Man får kyrkosångaren Jan Sparring i tankarna. Sen har jag fått en ny idol; Sonja Aldén! " Kul!

Efter gigget hade vi en grym middagssittning i Sjöstugan nere vid "Långbryggan" som går ut i Siljan. Vackert. Satte min N95:a på prov och tog denna bild:

När vi skulle åka tillbaka till hotellet ringde vi taxi. Det visade sig att det bara fanns EN taxi i trafik denna fredagkväll. I HELA Leksand-Mora-Rättviks-området. EN taxibil. Wow. Efter 45 minuter kom den dock. Direkt från Siljansnäs. Wow. Kul faktiskt.

Inga kommentarer: