torsdag, mars 19, 2009

Sista arr-insatsen...

Sitter å gör klart de sista redigeringarna på blåsarret till musikalmedleyt som vi ska spela. 6 låtar.

Åkte förbi DOT musik nu på dan och scannade noterna.



Ang. musikalmedleyt måste jag berätta:

När Pernilla Wahlgren nu ska gästa Christer Sjögrens 40-årsjubiléum insåg hon att det är 30 år sedan hon gjorde sin första musikal - Annie - så medleyt inleds med "Tomorrow".

När jag var 9 år tog mina kusiner med mig på just DEN uppsättningen av musikalen Annie på Folkan på Östermalmstorg. Detta gjorde oerhört starkt intryck på mig - och jag och min syster sjöng Annie-låtar i flera år efter detta. Vi hade även Broadway-skivan och sjöng på låtsas-engelska.

Att nu få spela "Tomorrow" 27 föreställningar med Pernilla ska bli HELT grymt! Snacka om att det är en cirkel i livet som sluts..! Jä :-)

Inga kommentarer: