torsdag, april 02, 2009

Luleå-skiss

Flög i morse till Luleå för att spela dubbla föreställningar med Christer Sjögren. En producent ringde precis när vi landat å undrade om jag kunde spela in ett akut piano. Vi hade 2 timmar ledigt på hotellet - så jag tänkte att "det ordnar sig"... :-)

Gick ner till Kulturens hus (dagens konsertlokal) och lånade Stefans NordStageCompact och riggade upp datorn på rummet.

Jag har inte med mig nåt midi-interface, och jag vill använda Compactens pianoljud - så det var bara att spela in audio som gällde.


Tyvärr "svarade" inte MacBookens ljudkort tillräckligt snabbt...utan det blev lite latency när jag spelade - så det kändes jättekonstigt. Eftersom jag inte spelade in midi gick det ju inte quantisera heller. Jaja. Efter att ha försökt spela i typ en timme gav jag upp...synn.

...det hade ju varit kul om det funkat...hehe.

Inga kommentarer: