söndag, februari 28, 2010

En jazzig Bingolotto-söndag

Satte mig på morgonkvisten och kompletterade noterna inför dagens Bingolottosändning...

Vi skulle bl.a spela en skön version av "Underbart är kort" med Laila Adele - och eftersom jag inte var helt säker på tonarten matade jag in min kompskiss i Sibelius. Inte helt vanligt för att vara jag - föredrar (effektiv) handskrift - men vid ett sånt här tillfälle är det ju bra att snabbt kunna skriva ut några olika tonarter och ta med..! :-) (Jag veeeet - "skaffa reseskrivare"... :-)

Väl på plats började vi med att köra igenom bingo-dragnings-musiken. Dagens huvudgäst var Grynet Molvig - så repertoaren höll sig runt jazz/revy o dyl. En 5/4, en bossa och Spader Madame.

Repet med Laila kändes jättebra - och vi modifierade harmoniken en hel del, när vi kände vilket stuk låten skulle få. Här är en bild från repet:
Foto: Mathias Otterberg

Sändningen flöt på bra - och det känns mer och mer avspänt med musikstarterna in efter reklampauserna. Skönt.

Redan imorgon e det möte inför nästa veckas avsnitt..! :-)

Inga kommentarer: