torsdag, maj 06, 2010

Personlig transport

Wow...en av anledningarna till mitt stockholmsbesök var att få hem mina syntar som blivit stående på PJP's lager i ett halvår. Jag hade tur - timingen passade bra med en annan transport - så Budwheels kom till Centralen med casarna i lagom tid till 10:10-tåget.

När jag släpat in de TUNGA casarna i Centralstationslobbyn såg jag det jag inte ville se: "Göteborg 10:10 - avgång från spår 11"...aaaaah. TOTAL svacka att bära casarna så långt. Spår 10 hade ju inte varit några problem. Sprang på en snubbe utanför stationen som höll på att renovera inne på Forex. Jag gav honom med kollega en hundring var för att hjälpa mig att bära. Pust.

Väl på tåget så fick inte P200-casen plats nån stans. Till sist ställde jag den på snedden ute i den lilla hallen. Det var inte så populärt...så i Södertälje fick jag springa ut på perrongen med pianot och flytta det till restaurangvagnen. Där passade det perfekt under en bänk. Hahaha. Wow. Då vet jag det till nästa gång. Men det kommer inte att bli en nästa gång. Jag kommer ALDRIG mer rodda P200 själv. Wow.

I Göteborg slängde jag in alltihop i en taxi. Jä.

Inga kommentarer: