tisdag, juni 22, 2010

iPhone på äventyr

På måndagskvällen var vi på Farellis och käkade en sväng. På väg därifrån vinkade jag av mitt sällskap vid hotell Rubinen och hoppade in i en 272727-taxi.

På morgonen när jag vaknade insåg jag att min iPhone inte fanns här hemma.

Började ringa runt (från min hemtelefon..!): Farellis hade full koll på var jag suttit - men där hade det inte legat kvar nån iPhone.

Jag hittade taxi-kvittot - och ringde bilen som kört mig. Gårdagens förare hade inte vaknat än - men han som körde nu hittade ingen telefon i baksätet.

Telenor kunde spärra abbonemanget med en kod - som gjorde att det är möjligt att "låsa upp" det igen utan problem. Det lät bra tycker jag. Om t.ex gårdagens förare tagit hand om telefonen.

Lite uppgiven begav jag mig till Bingolotto för att hämta hem lite utrustning.

Plötsligt ringer min fru till Bingolotto och berättar att "en dam ringde och har hittat din iPhone". Jag får numret till henne å ringer upp.

Hennes story var: "Jag hoppade ur en taxi vid 3 inatt å kände att jag tappade något. Då stoppade jag det i min väska utan att se efter vad det var. Nu på morgonen såg jag att det var en telefon. Min dotter har en likadan - så hon laddade upp den och ringde upp folk i min "favoritlista" och hittade därmed min fru"...

Wow. Vid 16 mötte jag upp henne i Vasastan å fick tillbaka telefonen. Jä.

Satte mig på en restaurang i närheten och fick låna servitrisens mobil för att ringa Telenor å låsa upp abbonemanget igen. Vips - back on track. Jääääää.

Inga kommentarer: