tisdag, mars 31, 2009

Stråkredigering

Gårdagens stråkinspelning gick finemang...

Idag ska dessa 4 låtar redigeras - och nya arr ska skrivas. Inspelning imorrn. Fullt ös.

Tar ett break just nu och kollar senaste avsnittet av 24...det innebär många frestelser att jobba hemma...hehe.

måndag, mars 30, 2009

Johannes Wallmark & the Wildflowers

Nu dök det upp en låt till från det kommande albumet. Skön låt! (har ju nästan glömt hur låtarna lät) Och Atlantis hammond låter fiiint. Tycker jag. :-)

Byta fokus...

Började dagen med dagislämning, hyrbilslämning och glasögonuthämtning...nu stundar ett stråksession med 3 låtar. Jä.

söndag, mars 29, 2009

Norrköping

Här är en bild på min position tagen i pausen.

Väldigt fint i Louis De Geer-Hallen. Mycke folk å stående ovationer,

Nu e gig-veckan slut. Sitter just nu i ett bilbaksäte på väg mot Göteborg. Ska bli skönt å komma hem. Jä.

lördag, mars 28, 2009

Eskilstuna

Kvällens gig kändes nästan som ett klubb-gig. Lokalen, som heter Lokomotivet, är väldigt dämpad - och det gjorde att monitorsoundet blev väldigt detaljrikt. Kul.

Lokalen såg ut som en landningsbana från scenen... :-)

Vi hade vik på trumpet ikväll - vilket sköttes med bravur..!

Kom på att jag inte skrivit vilka som spelar denna turné...men här kommer en liten lista på gänget:

Bas: Michael Engström
Gitarr: Mats Jenseus
Trumma: Mårgan Höglund
Syntar/Git: Stefan Brunzell
Sax: Tomas Jonsson
Trumpet: Magnus Johansson
Kör: Mikael Henkelman, Erik Mjönes, Mia Bergström

...åsså jag som kapellmästare (piano) dårå.

Nu åker vi vidare mot Norrköping!

Soundcheck i Eskilstuna

En kul grej med soundcheck är att titta sig omkring på scenen å se detaljer som man inte märker under gig. När vi spelar Picadilly circus lyckas bild-teknikern slå igång videon från melodifestivalen 1985 så att den FAKTISKT synkar med vårt spel. Trummorna spelas iofs efter metronom-klick - men jag fattar ÄNDÅ inte att det synkar så otroligt bra som det gör.

Här är en snutt..!

fredag, mars 27, 2009

Skövde

När vi kom fram visade det sig att jag hade fått en helt sprillans GT2-flygel att spela på. Stort.
Det stora vita halvgenomskinliga tyget i bakgrunden är vår intro-ridå. Den faller på ett väldigt effektfullt sätt i början av showen..! :-)

Miko spelade trumma ikväll...fredagsmässigt...eftersom Mågge spelar "Let´s dance".

Skrev ut kompskissen på "My way" till Miko. Smidigt med produktionskontor. :-)







En av musikerna har egen klädkod på fötterna... :-)

Linköping igår

torsdag, mars 26, 2009

Linköping

Nu har Christer-turnén nått Linköping. Vi åkte mjölktåg via Falköping/Nässjö - så det var skönt att komma fram... ;-)

Vår trumpetare Magnus saluterade genom fönstret. Han fick glada tillrop:



Gigget var kanon. Lordi spelade i lokalen bredvid...men det märktes faktiskt inte... :-)

Jä!

onsdag, mars 25, 2009

Darin - "What if"

Denna ballad har jag gjort stråket på...och nu har "Friends" släppt den som video. Gött. Mycke stråk! :-)


Bloggbacktrackingmässigt: E osäker på när jag spelade in stråkgrunden...men den 3nov 2008 la Pappa de sista linesen på denna låt..! :-)

Ordna och dona

Ja...såhär kommer väl våren att bli. När jag e på hemmaplan mån-ons så gäller det att hålla inspelningsverksamheten igång medan barnen e på dagis.

Denna vecka har jag fixat med reptape och noter till vik i Christershowen...åsså har jag börjat jobba med Ulrika Nätterdals skiva.

Vi la grunder i 2 omgångar för LÄNGE sedan...och nu är det dags att göra klart. Gör bouncear just nu så att det ska kunna läggas blås.

måndag, mars 23, 2009

Lick you clean

Jodå...nu har Mandy's låt dykt upp på You Tube. Jag får en del mail om att jag och Perra Winberg borde släppa denna på iTunes. Haha. Om man visste hur det skulle gå att lösa på ett smidigt & snabbt sätt så e det ju inget snack... :-)


Mixade denna 22-23 maj 2008 - om det är någon som vill kolla bakåt i bloggen... :-)
Texten e skriven av Perra under ledsagning av Hans Rosenfeldt. Hehe.

2 flugor i en smäll

I morse dog displayen på min Nokia N96...hmmmm. Detta kombinerat med att masslagringsminnet uppfört sig konstigt sista dygnet gjorde att jag gav mig av till Avenyn för garanti-inlämning...

Kom på att mina söndriga svarta glasögon fortfarande inte är inlämnade - och affärernas oerhörda närhet till varann gjorde att denna dubbel-inlämning avklarades väldigt smidigt på måndagsmorgonen. Jä.


Telenor och glasögonbutiken bredvid varandra. Jä.

söndag, mars 22, 2009

Åhaga i Borås

Efter ett snabbt soundcheck var det ganska snabbt på gig. Jag riggade upp MacBooken vid mixplats för att spela in till vik som ska sätta showen inför nästa vecka.


Åhaga var välfyllt och showen känns väldigt stabil nu.

Detta har varit en grymt bra förstavecka - och nu ser man fram mot nästa gig - torsdag i Linköping. Nu ska det bli GRYMT skönt att komma hem. JÄ.

Malmö

Vi kom fram hit redan klockan 15...så vi hade några timmar att softa. Toffelgig idag - vilket innebär att hotellet och scenen ligger "under samma tak". Trevligt.

Allt flöt på fint - och publiken var helt grym. Det kändes under hela konserten - och i slutet var det öronbedövande ovationer. Feeling att spela i ett fullsatt Konserthus under dessa former..! :-)

lördag, mars 21, 2009

Växjö

Gigget blev jättelyckat med stående ovationer i Växjö konserthus. Miko vikade på trummor - och gjorde ett grymt bra jobb. Jä.

Vi bodde på ett hotell med 70-tals-vibbar strax utanför Växjö...ett exempel på det var att de hade hela Sveriges Gula sidorna i pappersform i lobbyn..! Hahahahaha.



Nu känns det gött att starta färden mot Malmö. Jä.

fredag, mars 20, 2009

På plats i Växjö.

Vi spelar i Konserthuset kl 20:00. Här är kvällens position:

torsdag, mars 19, 2009

Premiär!

Allt gick bra. Skön första akt - och en GRYM andra akt. Detta blir en kul turné!

Här är en bild från vår utvigdade unplugged:


...och här är starten på musikal-medleyt - "Tomorrow".








Efterfesten bestod av champagne och italiensk buffé på hotellet...ett väldigt nice turné-gäng..!

Såhär skriver Expressen om premiären

Nu åker vi vidare mot Växjö.

Sista arr-insatsen...

Sitter å gör klart de sista redigeringarna på blåsarret till musikalmedleyt som vi ska spela. 6 låtar.

Åkte förbi DOT musik nu på dan och scannade noterna.



Ang. musikalmedleyt måste jag berätta:

När Pernilla Wahlgren nu ska gästa Christer Sjögrens 40-årsjubiléum insåg hon att det är 30 år sedan hon gjorde sin första musikal - Annie - så medleyt inleds med "Tomorrow".

När jag var 9 år tog mina kusiner med mig på just DEN uppsättningen av musikalen Annie på Folkan på Östermalmstorg. Detta gjorde oerhört starkt intryck på mig - och jag och min syster sjöng Annie-låtar i flera år efter detta. Vi hade även Broadway-skivan och sjöng på låtsas-engelska.

Att nu få spela "Tomorrow" 27 föreställningar med Pernilla ska bli HELT grymt! Snacka om att det är en cirkel i livet som sluts..! Jä :-)