onsdag, oktober 18, 2006

Men...svartbetalning...HALLÅ?

Jag skulle vilja att nån tidning tog upp ett fall där någon betalt sin barnvakt vitt? Finns det NÅN som anställt en barnvakt som haft eget företag? Finns det NÅN som startat en firma bara för att kunna betala ut VIT lön till sin barnvakt?

Jag tror man får leta LÄNGE för att hitta NÅGON.

Rätta mig om jag har fel. Kolla ALLA i riksdagen. Skulle tro att de flesta haft "svart" barnvakt nån gång. Om inte så skulle jag tro att de åtminståne betalt musiker i kyrkan när de gifte sig. SVART. Vilket SCOOP! ;-)

Lägg ner...eller kolla HELA riksdagen - från höger till vänster - så att det blir nån balans i häxjakten?


Förresten: Kulturministerns uteblivna TV-licensbelopp från 16 års tid är en femtedel av vad EN minister från förra regeringen får ut på EN månad. Om nu kulturministern som avgått betalar sin licens med sin eventuella minister-fallskärm...så blir ju en JÄTTEKONSTIG rundgång. DET är nått att gnälla om. Varför ska de få 90000 spänn i månaden under ett helt år? Wow.

Inga kommentarer: