torsdag, september 13, 2007

Begravning

Skulle spela "Seasons in the sun" - och det är faktiskt första gången. Hittade låten i "Vispop 1" igår...tänkte att det ordnar sig. En kvart innan jag skulle åka iväg imorse så kände jag ändå att det var läge att kolla in den lite mer - så jag laddade ned Westlifes version av den. Skrev ner dom ackorden (halv upp i G)...och det var nog lite tur...för den är ju väldigt operiodisk i verserna - och höjningen måste ju göras med övertygelse.

Väl på plats så flöt det på klockrent. Spelade även "Bed of roses" - och kistan stod faktiskt på en "Bed of roses". Fint.

Precis innan begravningen började fick jag reda på att dom även önskade nån Jerry Willamslåt som samlingsmusik. Jag SMS:ade Jerkas saxofonist - och fick genast ett sms-svar med några bra låttitlar. Jag flöt över till "Did I tell you that I love you" precis när jag läst sms:et...

Nu e det tillbaka till skrivbordet - och Christer Sjögren-noter.

Inga kommentarer: