söndag, februari 10, 2008

Vilken dag..!

Riggade på Bingolotto vid 12...nojade lite på vilket syntljud jag skulle använda på "Högt över havet"...men jag tog med så mycket syntar att det skulle ordna sig.

Döm om min förvåning när jag började leta - och det 3:e ljudet jag provade (i MicroX) var PERFEKT. Wow - det hela slutade med att jag BARA använde piano, rhodes och MicroX i hela programmet! :-) Racket förblev oinkopplat.



Vid 13 kom Arja - och vi kollade igenom harmoniken på "Min älskling". Vi hittade en fin variant - och repetitionerna gick jättesmidigt. Insåg att MicroX:n har de flesta av Tritons ljud - bl.a "The Beeg pad" som e en av mina favorit-pads - så MicroX:n börjar bli en STOR favorit. Körde den paden med vänsterhanden och flygeln med höger. Glädje.

Kul att spela melodifestivallåtarna på rhodes i bingodragningarna - och kul att få spela "Högt över havet" med Arja..! :-)

Efter sändningen kollade vi Melodifestivalen här hemma - innan vi drog ner på efterfesten på Opalen. Fantastiskt att Christer gick direkt till Globen...det känns som att jag kommer att få spela "I love Europe" ganska många gånger senare i år...

Sen blev det jam på Avenyen1 mellan 01-03...gött.

Jaja - intenssiv dag - men glädjen var stor. Tjo.

Inga kommentarer: