torsdag, maj 22, 2008

Schemalagd dag

Inledde dagen med att fortsätta att plocka in gitarrer i sessions till Rockbandsboken.

Plankade sedan några låtar till en annan Rockbandsbok(!).

Dessutom redigerade jag några saker i en låt som ska levereras till SVT imorgon. Dom hade t.ex reagerat negativt på att några Orchestra-hits i låten lät "Lili & Sussie" - och så kan vi ju inte ha det! :-D

Sen åkte jag till Kungälv för ett möte inför Nationaldagen - som också är jubileumsdag för Marstrands fästning och Bohus fästning.



Det kommer att bli grymt pampigt - kolla utsikten från scenpositionen! :-)


Hann förbi hemmet för att hämta Compacten - och maila över en lista inför en audition i helgen.

Sen var det järnet till Scandinavium där jag skulle spela Mingel-piano 18:30-19:30 på VIP-hyllan inför "Singin' in the rain"-premiären.

En kul grej: när jag öppnade datorn dök "DOT music" upp som trådlöst nätverk...det visade sig att en kompis jobbade med "Singin' in the rain" och hade med sig ett nätverk som jag brukat koppla upp mig på under en turné - så datorn "hittade hem". Fint på nåt sätt.

Efter detta riggade jag ned och åkte till Donner-gymnasiet där vi repade 20-23 inför en festspelning nästa helg.


Hade tänkt åka å lyssna på en kompis som giggade sen - men orkade inte...Schemalagd dag...tjo.

Inga kommentarer: