tisdag, augusti 14, 2012

Arrival from Sweden - The music of ABBA

Under sommaren har jag turnerat med ett ABBA-tribute-band som heter Arrival.

För att "bli" 70-tals-Benny-Andersson så har jag haft på mig vita glansiga kläder med guldrevärer, peruk och linser på spelningarna...hehe.

Min utrustning har varit Yamaha-piano med stativ "på plats". Sen hängde jag på min egen utrustning som var Motif-rack (för pianon), MicroX (för Abbas syntsound) samt MacBooken med "Mamma Mia", "Does your mother know" och "Chiquitita"-samplingar i en EXS (Logic).

Eftersom det var svårt att lära in 30 ABBA-låtar utantill så hade jag med mig en iPad med stativ som jag kollade kompskisser genom ForScore. Har funkat jättebra!

Vi spelade 25 städer på 48 dagar. På de lediga dagarna kunde jag ha lite "semester" och uppleva bl.a New Orleans, San Francisco, New York, Washington DC, Los Angeles mm.

Här är en bild på percussionisten Micke Andersson å mig...i scenkläderna...haha. I bakgrunden syns Vicky - som ligger bakom hela bandet - och "är" Anne-Frid. Jä.


Vår sista spelning var i Woodland Hills i norra L.A. Väldigt kul att någon videofilmade nästan hela gigget och la upp det på YouTube...här är länkar..! :-)

S.O.S
Knowing me, knowing you
Waterloo
Mamma Mia
The winner takes it all
The name of the game
Money money

...Åsså den avslutande Dancing queen - där det blev publikkaos i slutet... :-)

...samt en video från soundchecket då det var 42,9 grader varmt:

Inga kommentarer: