tisdag, april 24, 2007

Hemmajobbare

Har arrat stråk till en ballad idag. Det kommer att bli fint. Inspelning imorrn.

Har även fått mail med låtar som jag ska spela på duo med en artist om några veckor. Wma-filerna ville inte funka i Macen - så jag brände en data-CDR och öppnade dom i PC:n. Den ville hämta en codec på internet. Då hamnade jag på CDon som på nåt sätt registrerade min dator - och sen kunde jag lyssna på filen.

Med risk för att det var spärrat så att jag bara kunde lyssna på varje låt 1 gång, så kopplade jag in audiouttaget till mitt ljudkort och spelade in låtarna i Macen's Logic. Så NU har jag ljudfiler som går att lyssna på. Stort.

Har även provat (på uppdrag av en kompis) om min Elgato EyeTV-hybrid kan tolka ComHem:s signaler från vägguttaget. Det kunde den. Den blir ju som en analog-TV. Jaja. Nu e det testat jallafall. Alla kanaler dök upp i iBooken...

Satt också en stund med pappas iMac som inte hittar TC-electronics-ljudkortet. Svackan fortsätter...

Inga kommentarer: