söndag, maj 06, 2007

Lördagkväll i barbershopens tecken... :-)

Det var riggat en GT2:a i Victoriahallen _bara_ för den låten jag skulle vara med att spela på. Jä.

Repet var dock i en annan lokal - så jag fick plocka in mitt CP-300 från bilen för att repa på. Iofs skulle det nog inte vara så lyckat att lämna syntarna i garaget ändå - så det var bra att ta in dom. Hittade grym lastvagn.

Entertain-men och Rönninge Show Chorus var typ 200 pers tillsammans denna kväll - så det var pampigt värre att repa låten "Vem kan förstå" i en stor mäss-lokal.

Efter repet började show-kvällen. Det var jättekul att sitta å lyssna på alla de vinnande körerna som fick tid att showa denna kväll. Insåg under kvällen att det inte fanns nån monitor på scenen - så jag gick och hämtade min lilla monitor - så att kören skulle ha nån chans att höra pianot...

Efter de Nordiska mästarna Entertainmen's 2 första låtar så joinade så jag och Rönninge show chorus och framförde vår låt tillsammans med dom.






Gigget gick ju snabbt över - eftersom jag bara spelade en låt...men det var kul att stanna kvar och höra Rönninge show chorus. De hade vunnit NM tidigare denna dag - så dagen till ära hade de guld/svart på sig på kvällen. Tjo!

Afterglowen (=efterfesten) var i Älvsjömässans gigantiska foaje...och i vanlig ordning var det bara att gå omkring lite så kunde man lyssna på en eller annan tag! Det känns dock som att tjejerna är mer för att sjunga hela låtar..! Kul att lyssna på....eftersom man sitter en halvmeter från t.ex årets kvartett-världsmästare...eller kvartetten Svensson för all del..! :-)

Jaja. Nu har jag checkat in på ett nytt slickt hotell som ligger bredvid mässan. Glasfasad och fantastiskt fräscht. Jä!

1 kommentar:

Anonym sa...

Well, nästa gång du är så pass nära SebRob som Älvsjö så får du minsann höra utav dig. För tusan.