onsdag, augusti 08, 2007

Tidig morgon...hehe.

Råkade somna igårkväll...så jag började planka vid 05:15 istället.

Vid 08:55 var jag klar...och gick sedvanligt till tryckeriet i bottenvåningen.

Vi använde "lilla" maskinen idag...så det blev lite suddigare kopior...synn.








Vi hackade envist in låt efter låt...och vid 16 var vi klara. 37 Logic-sessions sammanlagt på dessa två dagar. Jä. Skönt att ha lagt Trummor och Bas på alla medley-låtar...nu e det bara att börja lägga syntar och sånt. Anledningen att vi använt olika sessions till alla låtar inne i medleyn är för att alla låtar har egna tempon/klick - för att kunna quantisera syntar och kunna använda arpeggio och percussion-loopar.

Jag tankade över de 15 gigabyten genom att koppla in min MacBook i "Firewire-läge" till G5:an. (Man trycker äpple-T vid uppstart). Grymt smidigt.

Nu ska jag bouncea gårdagens reklam-session innan det bär av till Stenungsund för Big beat-gig. Jä.

Inga kommentarer: