måndag, december 31, 2007

2007 - en sammanfattning...

Var kapellmästare för Bingolottos Guldkväll och Uppesittarkväll i TV4. Kompade här artister som: Louise Hoffsten, Magnus Carlsson, Amy Diamond, Martin Stenmarck, Christer Sjögren, Roger Pontare, Afro-dite, och André de Lange. Spelade även vid flera tillfällen bingomusiken - nu med gästartister som Ulf Wakenius och Max Schultz. Spelade också in grunder på ett album som ska dokumentera vår specialskrivna instrumentala bingomusik...

Fick förtroendet att vara Sanna Nielsens ackompanjatör vid ett 10-tal tillfällen, både på duo och med band.

Var kapellmästare för Christer Sjögrens "Andliga sånger turné" 17 gig sept-nov.

Vickade som kapellmästare 5 föreställningar i 2entertains uppsättning av "Little shop of horrors" med bl.a Tomas Pettersson, Sven Melander, Jessica Andersson och Mikael Tornving.

13-15 dec var jag för 2:a året kapellmästare för "Stjärnjul" med 7865 pers i publiken. Gästartister var Janne Åström, Jeanette Köhn och Malin Berghagen.

Strögig under året med: Anne-Lie Rydé (duo), The Hitchcocks, Sara Löfgren, Frank Ådahl, Eddie Oliva, Anders Johansson, Sofia Källgren, LaGaylia, Peter Johansson, Åsa Rydman, Martin Gabriel, Jim Jidhed, Pernilla Emme och Ulf Eson.

Gjorde några gig med Big Beat: bl.a med Papa Dee och Uno Svenningsson som gästartister.

Våren 2007 blev min sista säsong på Cabaret Lorensberg (totalt har jag spelat 468 showkvällar där!). Karl Gunér & jag producerade nästan alla bakgrunder även till höstens show.

Övriga inspelningar i studion innefattade stråk och piano-inspelningar till artister som: Kat DeLuna (USA), Journey south (UK), Marilou Bourdon (CAN), Bosson, Bryan Rice (DK) och de grammynominerade albumen med Nanne, Magnus Carlsson och Majas Hårband. I Melodifestivalsammanhang gjorde jag stråk på Jessica Anderssons "Kom" och Lettlands Eurovisionbidrag "Questa notte".

Mest spelat på radion på detta år är nog Anders Johanssons "Alone" och Marie Picassos IDOL-vinnare "This moment" där jag spelar flygel på båda låtarna.

I mars föddes Max - och i november flyttade jag min studio till Högsbo.

Inga kommentarer: