fredag, juni 27, 2008

Gröna Lund

Åkte hemifrån vid 10. Det var många notpapper till att få med sig inför helgens begivenheter. Det är 4 låtar som e nya denna spel-tripp.

Under tågresan fick jag reda på att syntmodulen som jag skulle spela på ikväll inte fanns tillgänglig...så jag började ringa runt till kompisar och musikaffärer...kollade även Blocket och Vendolin efter racksyntar av lämplig sort.

Tåget nådde stockholm vid 13:50...åsså var det raka spåret till Grönan.

Där insåg jag att bästa lösningen var att använda MicroX:en som jag tagit med mig. Den skulle egentligen utgöra "keyboard3" på saxplatsen...men det fick bli så.

Spelade även ned ett par intron som jag har i datorn till CD - så att det löstes från monitormixern istället. Skönt.

Gigget kändes bra - och det är skönt att vara igång med Christer-verksamheten igen. Kvällens band var exakt den sättning som kommer att spela på Tyrol i höst. Jä.

Inga kommentarer: