måndag, juni 23, 2008

Lukather på Trägårn

Åkte ner på Steve Lukather-konsert på Trägårn. Vet inte riktigt vad jag ska säga. Det kändes lite som Magnus Ugglas "Var fan e mitt band". Lukather verkar ha gått till Musicians Institute (MI) och raggat unga talangfulla musiker. När man går på Lukather-konsert så _vill_ man bli överkörd...och det blev inte jag denna kväll. Retade mest upp mig på basistens hatt...typ. Jaja. Lukather spelar magiskt. Men det hela fick ändå en inramning som kändes som en redovisning på MI.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har alltid funderat på hur det där fungerar när berömda artister samlar på sig ett band inför en turné. Tar de så duktiga musiker som möjligt som sedan får lära sig artistens låtar eller letar de bland spelskickliga fans som redan kan alla låtar utantill? Hur gör till exempel Bowie? Nu har ju Uggla visat hur det kan gå till och det är ju inte utan att man är nyfiken på att se hur det går i sommar.