söndag, september 07, 2008

Bredband!

Wow. Jag trodde det skulle ta några veckor innan vi skulle kunna surfa igång här hemma. Hittills har jag suttit med mitt mobila bredband.

Idag ringde jag samfällighetföreningens IT-ansvarige - som glad i hågen satt och kollade Formel1 hos sin mamma - "men hon har ju uppkoppling - jag fixar det på en gång". VIPS så var det full fart i nätverks-uttaget.

Nu har jag även letat fram min gamla NETGEAR-router. Använde en strömadapter på chans - som funkade...och då dök det trådlösa nätverket med en gång upp i AirPort-listan..! Väldigt tur också att WEP-koden stod kvar i min kod-lista (det är ett par år sen jag använde Netgear-dosan...)

Allt funkar klockrent. Ibland ska man ha tur.

En gång för alla: HEJDÅ Bredbandsbolaget. Ni må ta betalt av mig till den 30 nov - men jag känner mig friiiiiiiiii

Inga kommentarer: