lördag, september 06, 2008

VM i dragkamp..! :-)

Det känns alltid lika konstigt att lämna hemmet kl 19 på kvällen för att åka å jobba. Vägen till Stenungsund kändes ovanligt kort ikväll - kanske för att det ÄR närmare här från vårt nya hem i Tuve :-)

Holland ropades just ut som världsmästare i dragkamp när jag kom fram...Sverige fick brons. Vi kanske skulle ha ställt upp med ett BigBeat-lag..? ;-)






Gigget med BigBeat var i ett restaurangtält som stod mitt på en avspärrad väg i Stenungsund. Avspända och roliga versioner av alla låtar. Jä. Svinkul. När jag (som ikväll) inte roddar med mig någon Nord-orgel så spelar jag orgel-partier med MicroX-polymoogen istället...det blir SÅ skön 80-feeling. Jä. :-)

Kom hem redan 22:30 ikväll. Skönt. Jag spelade stående på kvällens gig - då vet jag att jag kommer ha ont i högerfoten imorrn...som en friidrottare: stressfraktur ;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket kanon gig, ni såg ut att ha gôr roligt:)Berras bas solo!!!m.m.
Magnus solo i Sting låten "grymt" Dina harmonier i tex. Seal låten.
Peder med ett grymt groove i trummorna. Tony sjung riktigt bra ikväll. Grattis.
Och ljudet var riktigt bra ikväll.
Lars

Bylund sa...

Så var det... :-)