tisdag, maj 19, 2009

Amy som överraskning i Skara

Har just gått av scenen på "Malibu" i Skara. Jag kompade Amy Diamond som överrasknings-artist på en vårmiddag här. Han som bokat gigget var fascinerad av hennes tolkningar av Editi Piaf-låtar, så uppdraget var att spela några låtar på duo, med fokus på Piaf.

Det hela var superlyckat. Jag spelade på ett P250 - och Amy sjöng låtarna med total inlevelse och precision. Grymt flow! Jä.


Nu minglar jag vidare här på "Malibu"...Senast jag var här var på en semestertripp 1988; Grabbgänget från Ö-vik var ute på en spontan "van-semester"...och vi hamnade på Skara sommarland - och gick till Malibu på kvällen där Style spelade. Lokalen är sig faktiskt ganska lik. Hahahaha. Minns tydligt att en kompis som då var 17 år och 11 månader smet in. Stort.

På tal om notstalgi, så hälsade en av ljudteknikerna på mig i eftermiddags med stora ögon:

-"Mattias, va"?
-Jaaaaaa..?

Det visade sig att jag var hans musiklärare på Samskolan när han gick i 7:an...usch vad tiden går... :-)

1 kommentar:

Erik sa...

Nice blogg!
Kolla in på min och rösta på de bästa sommarlåtarna vetja! =)