lördag, maj 16, 2009

Uno-gig i Anderstorp

Vi åkte från Göteborg vid 13:30 på fredagen. På radion kom det trumpetsignaler om att en buss brann vid Landvetter - så hela väg 40 var avstängd. Vi körde då till E6 till Varberg istället - och in i skogen till Anderstorp därifrån. Hann precis upp på scenen å känna på ljudet innan det var tystnadsplikt. Hehe.

Hotellet (som låg i Gislaved) var obemannat när vi kom dit...och förblev så tills vi checkade ut på lördagen...hahaha - jag såg inte NÅGON personal där under de 14 timmar jag var incheckad. Jä.

Gigget var av typ "öltält" - och det var bra drag.

Min "nya" Uno-rigg funkade jättebra: Compact (pi+pad), XP60 (div sounds), MicroX (Vindarna-analalog-glädje) och SU10 ("I en annan delav världen" -sampling).

Jag tyckte ju att min rigg hade blivit lite "mindre" - men uj vad mycket saker det var att forsla tillbaks till hotellet på natten. Dessutom var det en bilnyckel som kommit på vift...så jag fann mig själv sittandes på en keyboardcase och vänta på en bilnyckel på en parkeringsplats kl 02:00 i Gislaved. Kul. Trösten var att den lokala korvkiosken faktiskt var öppen till 03..! :-)

Jaja - överlag var det ett grymt kul dygn jallafall..!

Inga kommentarer: