tisdag, juni 09, 2009

Samskolans avslutning


För 11:e året e jag med å kompar på deras avslutning - 8:e året på GöteborgsOperan.

Som vanligt är det ett konsertprogram på ca 45 min med eleverna - och sen stipendieutdelning.


Kortet här bredvid är taget av Axel Mellbin - svårt att tro att det är från en skolavslutning va? :-)



Jag var med på typ 5 elev-låtar och 3 allsånger i konserten. Höjdpunkter:

*Vi spelade en vamp av "Fix you" medan Studenterna kom in i lokalen.

*Introt på "Vågorna" är alltid gåshud när alla vrålar.

*Mitt i "Join the riot" kom Timo Räisänen himself in som en surprise. Grymt!

Han körde en låt själv...åsså hängde han in på vårt "klassiska" sommarmedley...Jä.








*Under ett beatboxmedley fick jag spela "Pjanoo"...uj vilken populär låt det verkar vara... :-) När sedan grabbarnas egna låt "Flag-punch" drog igång...ujujuj. Snacka om en lokal hit...haha. Fett ös.

*Sista låten; U2's "Beautiful day" är ju alltid en fruktansvärt bra låt.

Ja...typ så.



Update: Här är en film på slutet av "Vågorna"...och det sedvanliga projektet att tysta ned studenterna - innan vi kan fortsätta med "Den blomstertid nu kommer"... :-)


Update2: Här är även "Beatbox-medleyt" med "Flag-punch" i...hehe:


Update3: Beautiful day

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för att jag fick se detta! Underbart!/musikläraren i cz

Bylund sa...

Hehe - vi började t.o.m på introt med ingen hörde NÅNTING...hahaha.