söndag, november 15, 2009

Taxi-flyg-taxi-Swebus-taxi-bil

Frukosten på Rica Hotell i Bergen var den "snofsigaste" jag har sett. Kock-snubben använde spegelhyllor och tillredde sushi kl 06. Hehe. Wow.

Efter en regnig taxiresa lyfte vi från Bergen vid 07:25. Vi landade på Gardemoen före tidtabell - redan 08:15. Detta kombinerat att vår packning kom FÖRST på bagagebandet - nästan innan vi hunnit dit - gjorde att vi kunde slänga oss i en taxi och hinna in till Oslo busstation å ta Swedbus 09:00 till Göteborg.

Bussen hade strömuttag och trådlöst internet - så det var en glädjeresa.

12:45 kom vi till Nils Eriksson-terminalen i Göteborg. Under tiden hade Turné-bussen tagit sig över fjällen och bara kommit till Oslo. Wow. Jag tog en taxi till Stigs center där bilen har stått under denna resa. 13:10 var jag hemma. Jäääääää.

Fick just reda på att resan för Nightridern till Västerås tog 23 timmar. Wooow.

Nu e jag hemma ett kort kort tag. Och det är massor som måste göras. Och jag är svintrött. Och förkyld. Kul.

Inga kommentarer: