fredag, december 18, 2009

Samskolans julavslutning

En annan tradition jag har är att spela på Samskolans julavslutning på Konserthuset. Det är typ 8 år sen jag slutade som musiklärare - men det är grymt kul att få återkomma som ackompanjatör varje år...12:e året i år!

I år var jag tyvärr lite stressad - för det är snöoväder i Stockholm - och 12:42 ska jag med X2000...som ju brukar bli försenat även "i vanliga fall". Surfade frenetiskt på Banverkets hemsida för att kolla hur morgontågen verkade klara sig... :-)


Efter att ha fascinerats av Radioheads "Pyramid song" och grym sång av en 8:e-klassare på Kings of Leon's "Use somebody" så märkte jag att tiden gick ganska "fort"..!

I samband med rektors tal började jag få upp förhoppningen att komma med ett tidigare tåg...så när jag spelat avslutningsallsången "Betlehems stjärna" packade jag ihop mig å slängde mig i en taxi. Pratade med SJ's kundtjänst - och vips satt jag på 11:42. Oerhört skönt.

När jag nu kommit fram till Stockholm och är iordningställd för kvällens Stjärnjul kollade jag hur det gått för 12:42-tåget...det var försenat 1,5 timme..! OJ vilken tur att jag lyckades boka om..! Jä.

Inga kommentarer: