fredag, april 30, 2010

En valborg i livet

Spelade in ett balladwurre på morgonkvisten. Sen åkte vi in till Trädgårdsföreningen så barnen skulle få uppleva dom fina blåsorkestrarna som spelar tveksamma toner där varje Valborg. Kul.

Sen blev det lite bråttom - jag åkte hem och adderade ett intro på wurre-låten, och därefter packade jag bilen med syntar och åkte upp mot Stenungsund. Big beat skulle kompa Uno Svenningsson på kvällen. Från Angeredsbron var det KÖ _hela_ vägen upp till Stenungsund. Som "väl" var var även PA-riggnigen försenad - så det löste sig.

Spelade först lite coctailpiano - sen körde vi 2 set med Uno - åsså avslutade vi med ett coverset med Big Beat. Schysst dag. Jä. Gissa låten:

Min "Uno-programmerade" XP60 står i Stockholm - så jag fick köra kvällens gig med MicroX:en istället. Jag gjorde verklighet av det jag brukar tjata om: "PolyMogueLayer"-ljudet passar till ALLT - så jag använde _bara_ det ljudet hela gigget.

Introt på "Vågorna", Brasset på "Vindarna", Bell på "Tusen eldar", Versfigur på "Tro på varann", olika insatser på "I en annan del av världen"...Samma ljud!!! - och det funkar utmärkt...hahahahaha. (Hade med Compacten för piano/pad/orgel också...)

Inga kommentarer: