onsdag, september 01, 2010

Final i Flunsåsparken!

Detta var första året som jag spelar på finalen i Flunsåsparken. Rickard Åström var kapellmästare, och Niklas Andersson & Shirley Clamp stod för artisteriet. Stefan Ljungkvist höll i allsångerna.

Jag var bokad som key2 - vilket är väldigt trevligt tycker jag. Det är så sällan jag får göra det nu för tiden. Plockade med mig:

TritonStudio för stråk & pad
MicroX för diverse pling och Shirley-hack-syntar
Electro för orgelglädje

Repertoaren var så diger att vi inte ens hann repa alla låtar. Gött.


Det var många som letat sig till Flunsan denna kväll. Här dansas det lite.






Eftersom det nu är så sent på sommaren (tidigt på hösten?) så skymde det under giggets gång...så när Niklas kom ut på scenen såg vi inte publiken längre. Ovanligt för att vara Flunsan..! :-)

Gigget flöt på fint och avslutades med ett ståtligt fyrverkeri...jä.

Måste nästan presentera låtlistan...för man spelar så OTROLIGT många låtar en sån här kväll:

Fick förresten för första gången anvädning för iPhonens "RealBook-app" live. Gött att det går att transponera ackord-skisserna också...jä..!

Inga kommentarer: