tisdag, september 21, 2010

Show-dag

Vaknade på morgonen och insåg att jag skulle spela ett genomdrag med Robert Gustafssons show på Rondo ikväll - 12 timmar senare...och jag hade aldrig spelat 70% av låtarna.

Vid 10:30 åkte jag ner å satte mig på plats vid keyboardriggen och körde "dubbel-hörlurs-tricket". In-ear (iPhone-lurarna) med syntarna i - åsså DT931-lurar utanpå - där jag lyssnade på showen från datorn.

Gick igenom noterna, cuer, sounds, inräkningar, formändringar å allt sånt som kan ställa till problem - å var klar vid 13:35...lagom till när dagens övriga repetitioner startade... :-)



Under eftermiddagen repade vi diverse nummer ur showen - och satte faktiskt en ny "final-låt". Jag skrev en snabb kompskiss (i H-dur :-) - och det kommer att bli en grym avslutning på showen..!

Efter en snabb Incontro-middag var det dags för genomdrag kl 21. Det funkade finemang...kul att spela..!..jag råkade dra igång ett kyrkorgelintro lite för tidigt...men det får vara ett OK facit efter ett sånthär rep-inhopp... :-)

Inga kommentarer: