tisdag, november 02, 2010

Örebro - rep dag 2

Nu har vi "kommit igenom" det mesta av musiken. Idag anslöt artisterna - och det är grymt kul att spela.

Jag hade ett väldigt jox igår att försöka bestämma mig hur min synt-setup skulle se ut på detta gig. Hade med mig MotifXF, MicroX och TritonRack. När vi började repa insåg jag hur mycket orgel jag skulle spela...så en Electro är nog ofrånkomlig... ;-)

Eftersom jag inte har med mig nån Electro hit till Örebro så åkte vi förbi DOT-musik här i Örebro och lånade en i morse - och VIPS så har jag nog fått till setupen..!

MotifXF - för stråk & lite diverse (Har hittat ett GRYMT stråk-pad-ljud som jag tror kommer "gå varmt"...och därmed blir TritonRacket onödigt :-)
MicroX - för bells och dragspel
Electro - för orgel

...och that's it..! Inget midi - och inga rackar. Wow. Vad enkelt det blev. Utan att "tumma" på kvaliteten..! Jä.

Jag sitter förresten och repar alldeles bredvid Gunnel Carling. Har aldrig spelat med henne förut. OJ vad hon tillför sköna element i musiken. Jä.

Övriga musiker är:

Magnus Spångberg (kapellmästare & piano),
Klas Anderhell (trummor),
Michael Engström (bas),
Olle Junholm (gitarr)
...åsså en 6-mannakör från Örebro. Jä.

Inga kommentarer: