torsdag, november 25, 2010

Premiär för Christer Sjögrens julturné..!

Efter 3 dagars rep "prodrep" i Kalmar var det äntligen dags ikväll..! Musiken känns väldigt välrepad...och showens flow "satt" redan igårkväll - så det var en lugn ensemble som gick på scenen..!

Båda akterna flöt på fint - och nästan alla låtar blev "bästa gången hittills" - och det är ju lite ovanligt på en premiär..!? ;-) Christer & Bettan var i högform..! :-)

Jag har en åsk-effekt i min dator...och råkade glömma att "stänga av den"...så det kom en åsk-smäll mitt i unplugged-medleyt...hehe...det ska jag försöka låta bli imorrn... :-)

Erik Mjönes har ett par prator i showen där jag spelar sköna ackord i bakgrunden...tror faktiskt att "formen" för detta föll på plats ikväll...å det är ju skönt... :-)

Repertoaren är väldigt varierad - så det kommer att bli grymt kul att spela denna turné..!

Här är en bild hur scenografin/ljuset ser ut:

Kapellmästare: Magnus Spångberg
Key 2 : Jag
Bas: Michael Engström
Gitarr: Olle Junholm
Trumma: Klas Anderhell
Blås: Gunhild Carling

Kör:
Anki Spångberg
Åsa Bergfalk
Charlotte Ollward
Linda Börud Lindéh
Pelle Ankarberg
Erik Mjönes

Inga kommentarer: