torsdag, oktober 10, 2013

Nattlig verksamhet

Snarky-musikerna tvekade. Med all rätt. Dom vände i dörren till jammet.

Vid 00:50 gav jag upp och begav mig mot Utrecht central. Kom dit 01:05...det gick ett tåg till Amsterdam 01:07. När jag kom ner till tåget sa de 5(!) konduktörerna att jag var tvungen att köpa biljett nån annanstans i stationshuset. "Icke" sa jag (skulle ju aldrig hinna det...och nästa tåg gick inte förrän 02:07). Då sa dom att det var 35 euros straffavgift om man inte hade biljett. "Fine" sa jag; och satte mig.

Hela resan förflöt; och jag behövde uppenbarligen inte betala varken biljett eller straffavgift. Stort.

Efter en 8-euros-taxi-resa från Amsterdams central så e jag nu tillbaka på hotellet. Jäääääääääää. Vilken kväll. Jä.



EDIT: Ganska kul att svara "fine" när dom pratade om en straffavgift...rent ordvitsmässigt...eller hur?

Inga kommentarer: