Fixade till mixen på fotbollslåten lite...sticket behövde trumfills... :-)
Sen gjorde jag bouncear på slasksång som vi lagt till julskivan jag ska producera under våren. Skönt att ha sång på alla låtar så man hör vad man håller på med...
Naturligtvis är det löpande verksamhet med pianoboksskivan...deadline måndagmorgon...så jag gör småändringar och bävar för bounceningsarbetet. Förutom de vanliga mixarna ska jag göra mixar där kompet går i 70% av tempot. SVÅRT eftersom jag gjort så mycket i audio...men det ska lösas :-)
Avslutade dagen nu här hemma - plankade just 3 låtar som ska vara bingomusik i Bingolotto på lördag. Vi ska köra på trio...så det blir mycket piano...hehe.
PS...idag kom pengarna som försvunnit från mitt konto tillbaka. Hurra. Skönt att det funkar så bra med Swedbank när sånt här händer.
Jag heter Mattias Bylund, 41 år från Göteborg. Här bloggar jag om musikdelen av mitt liv...
fredag, februari 29, 2008
torsdag, februari 28, 2008
Dagens dag
Ägnade förmiddagen till att slutföra en prod på en låt som Azaleas fotbollstjejer har sjungit in. Kompet var klart - så jag gjorde lite pålägg med syntar, Tyros och sånt. Looparna och effekterna i Logic8 är verkligen användbara! :-)
På eftermiddagen fortsatte jag med pianoboks-redigering. Söndag blir stora bouncenings-dagen..! :-)
Är ensam med barnen nu ikväll. Nu när dom sover borde jag planka bingo-musiken inför lördagens Bingolotto - men jag kollar "30 rock"... :-)
På eftermiddagen fortsatte jag med pianoboks-redigering. Söndag blir stora bouncenings-dagen..! :-)
Är ensam med barnen nu ikväll. Nu när dom sover borde jag planka bingo-musiken inför lördagens Bingolotto - men jag kollar "30 rock"... :-)
onsdag, februari 27, 2008
Skön onsdag
Hann med många redigeringar till pianoboken idag. Utgivaren kom förbi - så alla detaljer runt slutförandet är glasklara nu. Skönt. Jag ska va klar måndag-morgon! :-)
La även en rock-orgel till countryplattan. Skönt koncept att leverera keyboardpåläggen i samma fas som dom mixar...hehe...typ en låt om dan. Grymt.
Gav upp vid 23:30. Var tvungen att backuppa - så sista halvtimmen satt jag å väntade på att USB2-disken skulle ladda klart...
La även en rock-orgel till countryplattan. Skönt koncept att leverera keyboardpåläggen i samma fas som dom mixar...hehe...typ en låt om dan. Grymt.
Gav upp vid 23:30. Var tvungen att backuppa - så sista halvtimmen satt jag å väntade på att USB2-disken skulle ladda klart...
Tillbaka i studion
Har nu på morgonen lagt in lite gitarrer som blev skickade med "Skicka filen" inatt. Nu e alla trum&gitarrpålägg inne i respektive session...nu har jag bara en genomgång med pad-läggning/mix kvar...sen e det klart..! Roddade just upp CP300 för att få feeling när jag lägger pad. :-)
tisdag, februari 26, 2008
Positiv kväll
Kvällens riggning klar...
De sista tracksen
Programmerade trummor till några rytmövningar i pianoboken...och fick dom godkända via mail.
La upp en Fotbollslåt som jag ska fixa lite syntar till - allt funkade kanon med de bouncear jag fått. Hurra.
Plankade nu "Wilma" och "We are all the winners" till ett företagsgig...fick sätta på mig hörlurar - för Easy action skulle filma ett "Electronic press-kit till Japan" i hallen. Gött.
La upp en Fotbollslåt som jag ska fixa lite syntar till - allt funkade kanon med de bouncear jag fått. Hurra.
Plankade nu "Wilma" och "We are all the winners" till ett företagsgig...fick sätta på mig hörlurar - för Easy action skulle filma ett "Electronic press-kit till Japan" i hallen. Gött.
måndag, februari 25, 2008
Produktionsdag
Hade 5 låtar som kom in lite sent till Piano-boken...så jag åkte till Miko å la trummor på detta - och fortsatte sedan i studion...så vid 17 när jag var tvungen att åka hem så var alla låtar i stort sett klara. Skönt!
Hann även med att spela in piano, pad och orgel på en låt til countryplattan jag lägger keys på i veckan. Tjo.
Hann även med att spela in piano, pad och orgel på en låt til countryplattan jag lägger keys på i veckan. Tjo.
söndag, februari 24, 2008
En söndag i livet
Spelade gospel 2 låtar med Caleido (en kör) i morse.
Sen åkte vi till BratJohan och vinkade av honom - han åker på USA-turné ett tag nu!
Har även lagt in nästa växel i planeringen av Christer Sjögrens spelnings-verksamhet. Jä.
Sen åkte vi till BratJohan och vinkade av honom - han åker på USA-turné ett tag nu!
Har även lagt in nästa växel i planeringen av Christer Sjögrens spelnings-verksamhet. Jä.
Covers i natten
Efter Bingot åkte jag hem och hann se låtarna i kvällens Melodifestival...innan det var dags att åka till Torslanda och spela covergig 22-01.. Det flöt på rätt fint. För ovanlighetens skull spelade jag UTANTILL. Stort. Skönt att ha roddat hem sig nu. Zzzzzzz.
lördag, februari 23, 2008
Bingo-glädje
Lördagen började med ett ryck...för min telefon hade blivit kvar på laddning i en studio igår...så jag fick fixa lite på morgonen - och åkte 08:10-tåget hem till Götet.
Satte mig och kollade igenom Shirleys låtar lite lätt - vi skulle ju bara göra Singback med henne.
Väl på plats på Bingolotto så visade det sig att vi fick spela "Min kärlek" live med henne - så vi gjorde ett ryck och satte den. Körtjejen Johanna dök upp på 45 minuters varsel..! :-)
Kvällens bingomusik var "Bara hon älskar mig", "Symfonin" och "Kärleken är".
Shirley-riggen blev P200 med TG77-pad...åsså synthack på MicroX. Bingolåtarna spelade jag som vanligt på Rhodes.
Det blev en jättekul kväll - eftersom livelåten med Shirley kom så oväntat. Jä.
Klicka nedan för att se framträdandet:
http://www.folkspel.se/qbrickbingo/?id=893
(Om du som Mac-ägare har problem att se detta klipp: installera flip4mac och kolla i Firefox.)
Satte mig och kollade igenom Shirleys låtar lite lätt - vi skulle ju bara göra Singback med henne.
Väl på plats på Bingolotto så visade det sig att vi fick spela "Min kärlek" live med henne - så vi gjorde ett ryck och satte den. Körtjejen Johanna dök upp på 45 minuters varsel..! :-)
Kvällens bingomusik var "Bara hon älskar mig", "Symfonin" och "Kärleken är".
Shirley-riggen blev P200 med TG77-pad...åsså synthack på MicroX. Bingolåtarna spelade jag som vanligt på Rhodes.Det blev en jättekul kväll - eftersom livelåten med Shirley kom så oväntat. Jä.
Klicka nedan för att se framträdandet:
http://www.folkspel.se/qbrickbingo/?id=893
(Om du som Mac-ägare har problem att se detta klipp: installera flip4mac och kolla i Firefox.)
fredag, februari 22, 2008
Tema Tyrol
Hade möte på Baluba om repertoar och dylikt inför Christer Sjögrens show på Tyrol i höst. Det verkar bli kanon! Organisationen var på hög nivå...Postit-lappar med låttitlar stog som spön i backen..! :-)
På kvällen gick vi på Tyrol - för att känna in lokalen - och för att se Pistvakt. Fantastiskt trevlig dag/kväll! :-)
torsdag, februari 21, 2008
Förberedelser...
Jag kommer att åka till Stockholm på ett planeringsmöte imorgon - och komma hem lagom till soundcheck på Bingolotto...så plötsligt var det mycket som skulle göras på torsdagskvällen.
Planka en gospellåt; eftersom jag ska kompa en kör på söndagmorgon. Som väl var hade SebRob den i sitt arkiv...så den dök upp i mailen! Stooort. Väldigt skönt.
Skicka bingo-musiken till musikerna; 90-tals-melodifestival-bidrag denna gång. Scanna och sånt.
Dessutom hittar jag inte pärmen inför ett cover-gig på lördagkväll...så jag får kanske skriva ut alla noterna igen (jag har dom i datorn - men det är typ 50 papper). Jaja.
Planka en gospellåt; eftersom jag ska kompa en kör på söndagmorgon. Som väl var hade SebRob den i sitt arkiv...så den dök upp i mailen! Stooort. Väldigt skönt.
Skicka bingo-musiken till musikerna; 90-tals-melodifestival-bidrag denna gång. Scanna och sånt.
Dessutom hittar jag inte pärmen inför ett cover-gig på lördagkväll...så jag får kanske skriva ut alla noterna igen (jag har dom i datorn - men det är typ 50 papper). Jaja.
BPM fastställt...
Nu vet jag de rätta BPM:en för alla låtar på piano-boks-skivan...så nu kan jag lägga syntar i Audio...skönt...för jag gillar att spela pads med hardware. Kul.
onsdag, februari 20, 2008
Hamn i sikte
Nu har vi spelat hemrese-gigget också...inklusive improviserad tävling:
Rederiet
When I'm 64
9 to 5
Hajen
34:an
Jaja...det var en annorlunda dag.
Rederiet
When I'm 64
9 to 5
Hajen
34:an
Jaja...det var en annorlunda dag.
Båtglädje
Country mitt i natten
Ska lägga piano å orgel på ett countryalbum - jag tog första låten ikväll. Drämde dit ett klockspel också. Nu e det dags att åka hem å ladda för båtresan imorrn. Sova kanske?
tisdag, februari 19, 2008
Repetition
Nu på eftermiddagen repade jag i Mölndal med ett band som ska kompa underhållningen på Stena-båten imorrn. Det blir nog en trevlig tripp...fram å tillbaka till Fredrikshamn. Kul. Jaja...återkommer med sköna bilder från färjan... :-)
(Ikväll sitter jag i studion å redigerar gitarrer...)
(Ikväll sitter jag i studion å redigerar gitarrer...)
Gitarrpåläggning
måndag, februari 18, 2008
Crackat Visa-kort
Kul. I fredags när jag var hemma med barnen - utan att använda kortet överhuvudtaget - så gjorde någon 6 uttag med mitt företagskort. Kul...det har faktiskt hänt en gång förut. Då fick jag tillbaka pengarna. Det är bara att hoppas. Wow.

Update: Nu har jag pratat med banken...någon har visst shoppat loss med kortet utomlands i helgen också...totalt över 17000 spänn. Kul. Men det ska inte vara några problem att få tillbaka pengarna. Kul.

Update: Nu har jag pratat med banken...någon har visst shoppat loss med kortet utomlands i helgen också...totalt över 17000 spänn. Kul. Men det ska inte vara några problem att få tillbaka pengarna. Kul.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)






