söndag, januari 29, 2006

Söndagsmys

Idag var det "matinéföreställning" av Kharmen. Ordinarie band. Skönt flow i föreställningen. Jag fick en härdsmälta mitt i en snabb 3/8 där jag spelar 16-delar i 24 takter...jag tröstar mig med att "även Mac-datorer hänger sig"...och "slalomåkare kör ur ibland"...hehe. Inget konstigt hände med föreställningen eftersom bandet så fint följde klicket och körde på. Glädje.

Härmed är denna oerhört intessiva arbetsperiod över...ska bli skönt att softa en dag eller 2...har lite stråk som ska göras i veckan. Men det är ju mest kul..! :-)

På väg hem från Kharmen/Cabareten igår så träffade jag en göteborgare när jag hämtade ut en kyckling med nudlar på det lokala haket. Han frågade mig vilket som var världens bästa rockenrollband? Jag svarade "AC/DC" utan att tänka efter. Efter att vi diskuterat mitt svar en liten stund kom vi fram till att jag nog hade "rätt". Versen på "Back in black" är fruktansvärt tung...

1 kommentar:

Anonym sa...

I really enjoyed looking at your site, I found it very helpful indeed, keep up the good work.
»