torsdag, februari 08, 2007

Cabaret+Melodifestivalhäng

Kvällens Cabaret Lorensberg var fullbokad - så det var maxat med folk i foajén under hela Coctail-setet. Dessutom öppnades entrédörrarna en kvart tidigare än vanligt. Mäktigt. I övrigt var kvällen som vanligt. Ulf raggade danspartner vid bordet intill pianot. Kul att få följa en rejection på nära håll.

Efter Cabareten åkte jag till hotellet där de medverkande i Melodifestivalen hänger. Efter lite mat blev jag faktiskt en av de första att se Jessica Anderssons outfit som hon ska ha på lördag. Skitsnyggt..! Jä. :-) Hennes låt "Kom" (som jag arrat stråk till) är svinbra - så jag tror på en grymt trevlig lördag för Jessicas å hennes team..!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du arrar en massa, hur funkar det, får du betalt i engångssuma eller från sami o sv?

Bylund sa...

Hehe. Skumt å svara på en fråga till "Anonymous"...men det utgår INGEN ersättning från SAMI till arrangör - utan man får deala Arr-STIM isåfall - vilket inte kompositörer gillar. Återstår bara att få betalt i engångssumma - och se till att man medverkar genom att spela nånting i arrangemanget - då får man ju SAMI för det åtminståne. (Jag brukar dubba vissa stråk-partier - vilket ju räknas som Additional keyboards). Typ.