lördag, februari 03, 2007

För stora kontraster

Cabaret Lorensberg flöt på fint. En sångerska var sjuk idag - vilket gjorde att det blev lite omkastningar i rollerna. Jag kollade på Let's dance i backstagesoffan. Orkestern lät fint som vanligt. Jag måste säga att jag diggar låten "Close to you". Den väcker känslor varje gång jag hör den.

Efter Cabareten åkte jag direkt ned till Nefertiti och såg Bobo Stenssons trio med Anders Jormin. OJ vilka stämningar dom skapade. 2:a set var helt magiskt. Det kulturella spektrat som jag fick uppleva genom att på 9 minuter gå direkt från att spela Cabaretens allsångstävling till att höra jazz i världsklass var en "stor" upplevelse... :-)

Efter det skulle vi träffas ett gäng på Gothia - men där gick det inte att vara - för Båtmässans utställare fyllde upp stället så att det inte var sig likt...så vi softade i Park Baren istället. När vi sedan gick in på Park Lane sa faktiskt mitt "konstnärliga psyke" ifrån. Det var tillräckligt med kontraster för en kväll redan - så jag åkte hem. Konstig känsla. Ibland tror jag inte att jag har några kulturella spärrar - men det verkar iofs sunt att huvudet säger ifrån när det blir "to much"...

Inga kommentarer: