söndag, juni 17, 2007

Festgig

Har spelat på en 50-års-fest i Club Avancez lokaler på Chalmers ikväll. Spelade mingelpiano i en timme först...sen spelade jag till några allsånger.

Hade tänkt att ta med mig Tyrosen...men precis innan jag åkte hemifrån så fick jag reda på att det stod ett piano på plats...gött.

Pianot hade dock 3 centralt belägna defekta toner. A och Bb under middle-C var helt tysta...samt Ab i första oktaven. Kul.

Jaja. Gooo fest!


(Fick reda på att Hasse och Tages "Öl" stod i allsångshäftet? SMSade några vänner med bred viskunskap och bad dem sjunga in sången på min telefonsvarare (Jag har nämligen ingen aning om hur den går). Perra sjöng in den - och jag hörde att låten förmodligen hette "Ett glas öl". En Google-sökning visade då att låten original hette "Round the Back of the Arches". Jag köpte originalversionen på iTunes - och hittade där även en version av "Ett glas öl" med Freddie Wadling. Plankade en symbios av dessa versioner och tog med mig till festen...men vi sjöng aldrig låten..:-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha!
/S