söndag, juni 24, 2007

Never give up - never surrender.

Började ringa runt till konditorier och bagerier på Midsommarafton för att beställa 2 stora princess-tårtor till Max dop på söndagen...men alla sa bara att det var stängt fr.o.m nu tills på måndag.

Kris-planen blev (eftersom ALLT är stängt på Midsommardagen) att jag skulle åka runt nu på söndagmorgonen och köpa alla små princess-tårtor jag kunde hitta på diverse ställen. Dahls öppnar t.ex 10:00.

Som ett sista ryck ringde jag till några bagerier nu vid 07:15 på morgonen för att få tag i en människa som skulle säga "Javisst - jag står och bakar princess-tårtor just nu - vart ska dom levereras..?" :-) - men inget napp. Hittade bara en telefonsvarare på Dahls bageri som sa att de inte bakade tårtor till söndagar...suck.

Ringde nu till ICA Maxi på Mölndalsvägen för att kolla om dom har några små kris-Princess-tårtor kvar efter helgen. Då kom jag fram till en tjej som sa: "Jag har inte hunnit baka princesstårtorna än - när behöver du dom". Hahahaha. Wow. Precis när jag gett upp hamnade jag alltså hos "rätt" människa. Nu kan jag åka till ICA Maxi kl 11:00 och hämta 3 st 10-bitars. Glädje.

Inga kommentarer: