tisdag, mars 11, 2008

En tisdag med spektra

Började med att skriva ut några fakturor...och styra upp några mail-svar.

Åkte till Floda där jag ska vara med och lägga grunder på ett album under veckan. Spelade på mitt Wurlitzer samt Uprightpiano (Nord Compact). Vi hann med 3 låtar innan vi bröt för dagen. Sista låten var en långsam ballad som ändrade mitt dags-modus till det postivare... :-)


Mötte upp familjen på Allum...å handlade. (Max fyller 1 år imorgon :-)

Telefonen används flitigt dessa dagar - och dagen har innehållit mången musiker-dribbling och organisations-tes.

Nu ikväll har jag referenslyssnat en master och visat min farsa hur man överför LP-skivor till Logic/iTunes.

Fastnade just för musiken i en miniserie som går på 5:an (The starter wife) - och som vanligt när jag slår upp en kompositör på IMDB så var det Ed Shearmur som låg bakom musiken. Hans musik i KPAX är fantastisk - och även "The starter wife" innehåller grymma små musikstycken..! :-)

Lyssna in beatet som går igång efter en minut..! :-)

1 kommentar:

Thomas sa...

Kul att höra att det finns fler som uppskattar KPAX-musiken! Den är verkligen helt fantastisk - och sitter som en smäck i filmen.