fredag, mars 28, 2008

Studiodag...hela dagen...och natten.

Började dagen med att komplettera keyboardpåläggen till 4 demolåtar som ska vara klara idag.


Sen åkte jag å hämtade upp stråkmusiker på Operan och åkte till en studio. Där la vi stråk 11-14.

Efter att ha skjutsat tillbaka dom till Operan åkte jag och hämtade ut min bil från reparation - och åkte direkt till en annan studio där jag levererade morgonens keyboardpålägg. Var med å la in filerna i sessionsen så gick det smidigt.

Sen åkte jag hem och redigerade och bounceade ett piano och skickade iväg med SkickaFilen.

Efter att ha sett Let's dance-finalen så har jag nu åkt tillbaks till studion i Högsbo och jobbar med 3 låtar som jag ska spela lite pads och göra en stråkdub på.

Denna platta mixas nu i helgen - så jag måste göra påläggen inatt - innan jag åker iväg imorgonbitti... :-)

Gick in till studiogrannen allteftersom och la in påläggen i hans ProTools. Var klar vid 02:45.

Heldag...så att säga.

Inga kommentarer: