torsdag, januari 29, 2009

Stockholmstripp

Blev upplockad av BratJohan som körde en XC70 med avståndsvarnare till Stockholm. Vi stannade till vid Cosmos samt tog en vedugnseldad lunch på Söder.

Gick in på SJ's "Hittegods" och hämtade ut en iPod som en kompis glömde på tåget när vi åkte till Örebro.

Sen tog jag pendeln till Rönninge. Konstig känsla. Jag växte upp i Rönninge - och jag undrar ofta vad som hänt om jag bott kvar där även under mina tonår. Stationen var sig lik - men oj vad många nya hus som byggts.

I ett av de nya husen hade vi avstampsmöte inför Stjärnjul 2009. Inspirerande.

Åkte sedan tillbaka till Stockholm - via Toredal, mitt gamla bostadsområde..! Konstig känsla att känna igen var men lekte "Burken" för 30 år sedan..!





Väl tillbaka i hufvudstaden anslöt jag till en releasefest på East.

Väldigt kul och överaskande sammanträffande med folk från flera kompis-"grenar"! :-)

Inga kommentarer: