måndag, februari 02, 2009

Tomgång.

Jag går som på tomgång...och försöker ändock få saker gjorda. Har spelat in ett balladpiano idag. Jag tycker det är SÅ svårt att veta vilket pianoljud jag ska använda till "Mata-fjärdedelar-ballader". Det känns aldrig riktigt rätt. NordStage-flyglarna känns obreda och lite elaka när man spelar det minsta hårt. Nord-uprightet låter för "Imagine" till en sån här pop-ballad. TruePiano känns hårt och vasst. Ivory känns hårt och nasalt. Hmmmm.

Jag vill att det ska låta brett och mustigt.

Jaja.

Jag jobbar på. I-lands-problem.

2 kommentarer:

Anonym sa...

FullTines?

Bylund sa...

HahahaHA. Jä. Bra idé.

Det slutade med Truepiano för poppigheten åsså dubbade(!) jag det med Nord-upright. Åsså pannade jag dom 10/10. Då lät det "på riktigt" fast pop. Tror jag. Hehe..