söndag, december 11, 2005

Astors första rockbandsrepetition...

Med den inställda Kharmen började ju dagen lugnt...men sen drog det igång.

Jag ska spela med en artist på Valands julfest ikväll. Eftersom det finns ett husband, så finns det en keyboard på plats....det var bara det att modellen var en "NordLead" enligt uppgift. Illa...

Sagt å gjort. Jag å Astor åker till studion för att hämta min Nord Electro - som är ett måste när det är jammig feeling. Väl in och ut och in och ut med Astor ur bilen så når vi Valand. Där möter jag husbandskeyboardisten - som bär på - en Nord Electro. Utsagon om "NordLead" kom sig av att båda synttyperna är röda. Ajajaj. Vet hut alla branschmänniskor. Jag ska göra en kurs. "Skillnaden mellan NordLead respektive NordElectro är så stor som skillnaden mellan himmel och helvete" (Tolka det som du vill... :-)

Så vi åkte å dumpade min Nord Electro igen - och åkte till Liseberg för att lyssna på Anna som sjöng på Jullotta. Glädje.

Sen hämtade jag (fortfarande med Astor i bilen) artisten - och vi åkte till Valand och "Soundcheckade"...men det var mer ett rep där vi gick igenom alla 4 låtarna. Astors första rockbandsrep! Stort. Han hoppade i soffan - respektive satt i min famn (jag spelade med vänstern) under en ballad. Han får dock inte följa med ikväll när vi giggar... ;-)

Anna slöt upp på Valand - och nu blir det glöggmys hos en kompis innan Valands julfest. Glädje.

1 kommentar:

Anonym sa...

I really enjoyed looking at your site, I found it very helpful indeed, keep up the good work.
»