torsdag, april 13, 2006

Bil-elände

I två dagar har jag nu KÄMPAT för att fixa det LILLA felet min bil hade - för att göra en om-besiktning före påsk.

Det tog hela gårdagen för Bilia att förstå att de kunde plocka hem den lilla slangen som behövdes på bara några timmar. Rent Volvo-mässigt bor vi faktiskt i Göteborg. Det krävdes att JAG ringde Volvo personbilars växel - och fick prata med akut-reservdelslagret som i sin tur berättade hur Bilia kunde beställa slangen.

Idag vid 08:30 fanns slangen hos Bilia. De "hinner inte" sätta i slangen - så jag fick åka till en annan verkstad. Dom plockade i slangen. På vägen till Besiktningen visade det sig att det blev ett annat fel på bilen vid reparationen - så jag bara måste glömma att det ska gå att besiktiga den. När klockslaget för min besiktningstid inföll satt jag i min "pipande" bil i verkstaden.



Jaja. Kul. En påsk utan bil.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul.