söndag, april 30, 2006

Hela Vänersborg på fötterna

Lördagsmorgonen inleddes med att titta igenom noterna inför dagens kompuppdrag i Vänersborg. Agnes ska ha sin "homecoming-concert" på fotbollsplanen i Vänersborg idag...och jag ska vara med i förbandet som kompar Anton Malmberg Hård af Segerstad och Johan Larsson.

Vi repade på Musikskolan i Vänersborg klockan 10...vilket innebar att jag åkte från Göteborg vid 08:30...det var väldigt vilka tidiga mornar det var denna vecka... ;-)

Vägen till Vänersborg räknade jag tidsintervaller mellan olika platser...för att kunna ta hjälp av det när jag ska stressa till Cabaret Lorensberg i Göteborg direkt efter gigget. Jag har exakt en timme på mig då...





Jaja. Repet var trevligt - och sen var det rigg på fotbollsplanen. Oerhört seriös scen och ljudrigg. Agnes soundcheckade - och sen kom vi och skulle klämma in våra grejjer också. Smidigt...inte.



Lagom till gigget kom regnet...men det var ändå 5000 Vänersborgare som var med och gjorde vågen när Dan Rosengren värmde upp publiken.



Det var kul att spela...särskilt introt till "Man in the mirror" är magiskt... :-) Jag hade med min TG77 och 1080...åsså fanns det P150 på plats. Lysande. (Lite 90-tal med dom grejjerna faktiskt när man tänker efter...)





Vi gick av scen 17:30. Jag riggade ned racket och satt i bilen 17:35.




Sen blev det järnet (Jag tog Uddevallavägen och E6) mot Cabaret Lorensberg. Jag var framme i Park Lane-Lobbyn kl 18:30 - så timingen blev Kanon!

1 kommentar:

Anonym sa...

Looks nice! Awesome content. Good job guys.
»