söndag, april 23, 2006

Skift-arbete...

På fredagen mixade jag låten "O Hisingen, o Hisingen" - Hisingens nationalsång som Häckens fotbollsspelare var i min studio och sjöng in förra veckan. Den skulle spelas på Rambergsvallen inför matchen på lördagen - så det var lite bråttom. OK mix - men det var svårt att få fram texten samtidigt som det skulle låta "ryskt" och vara mycket reverb. Jaja. Det låter verkligen "Nationalsång". Gött jobbat av Perra Winberg.

Sen påbörjade jag att klippa ihop ett Bond-medley till en bilpresentation som Volvo ska göra under maj på Kajskjul8. Det fanns bakgrunder till alla låtar i medleyt - jag la på loopar och spelade på lite syntar och sånt...shapade upp helt enkelt.

Naturligtvis var det Cabaret både torsdag och fredag - och sen på lördagen fortsatte jag lite på Bond-medleyt innan det var dags för:

OA Gunnarssons releasefest på Flatön. CMC records hade fixat en chartrad buss - så det var som en semestertripp!




Idag på söndagen var det leverans för Bond-medleyt - så jag var uppe 06:30 och finslipade in i det sista...Levererade i handen till en av sångarna...

Nu är det full fokus på att fixa jinglar å sätta låtar inför Aurumgalan i Växjö på torsdag. Jä.

Inga kommentarer: