torsdag, juli 13, 2006

En lång dags färd mot gig

Efter morgonens bestyr åkte jag till Scandinavium och hämtade upp de syntar som behövs ikväll. Riggen blev kvar där efter Partille Cup-kvällen. Åkte och lämnade Astor hos Farfar...och sedan off to soundcheck i Skärhamn. PA: t var lite kraftfullare denna vecka.

Satt under souncheck med hörlurar och la upp sounden i XP60, Triton och Electro...Uno har ju en del låtar med väldigt utpräglade sound. Typ "Vågorna", "Andas genom mig", "Tro på varann" och "Vindarna". Även "Under ytan" ska ju ha sin cello...

Vi provade bara 2 låtar på soundcheck...men jag spelade igenom gigget några gånger i huvudet rent ljudbytesmässigt...och det kändes som att jag var i hamn.

Det gick jättebra att spela - och ljudbytena satt perfekt. Jag får säga att; när vi avslutade med "Vindarna" var det JÄTTEKUL med musik. JÄ. Uno sjunger så fantastiskt...och låtarna e grymma. Kul kväll..!

(Syntarna inmurade av gitarrer)

1 kommentar:

Anonym sa...

Your website has a useful information for beginners like me.
»