torsdag, juli 20, 2006

Svettig sommardag


Jodå...åkte till Scandinavium och packade ned riggen. Delar av den hade stått där i tio dagar. Skissade omkring med en vagn...och fick inte upp bil-porten...så det blev väldigt roddigt. Och varmt var det ju så det räckte. Usch.


Anlände Skärhamn (med min bil med fel på AC:n) helt slut vid 17. Då visade det sig att det inte var så bråttom - för varken gitarristen eller artisten kom till soundcheck. Skönt att kunna rigga i lite lugn takt. Exakt samma syntar som i Scandinavium: S90, XP60 och Electro.

Satte mig i bilen under tidig kväll och lyssnade igenom Stefan Andersson-låtarna ett par gånger. Det är ju ett tag sen jag spelade repertoaren.

Stefan kom vid 23 och gitarristen kom vid midnatt - så gigget kom igång lite sent. Vi hade aldrig spelat denna repertoar med gitarristen - så det var svinkul att märka att vi satt låtarna på samma sätt. Jättekul spelning med höjdpunkterna "Here comes the night", "One of these days" och "Walk right on". Oj vad det fäste på. Jä.


Helt slut riggade jag ned vid 02...och satte mig i bilen. Kom till studion för att rigga in vid 03:30...men orkade inte börja rodda...så jag somnade i bilen. Vaknade vid 08 och roddade in...skön nackspärr. När jag ändå var i studion så gjorde jag de sista redigeringarna i ett stråk som ska levereras idag. Det känns som att det blev grymt.

Efter att ha dubbat ett stråk-tremolo med Tyros2:an här hemma - så tankar jag nu upp de 2 stereospåren på min server. Gött. Nu ska det sovas en stund... :-)

Inga kommentarer: